torsdag 25 mars 2010

So far so good

Började denna torsdag med årets första hela kanalrunda. Här i Trollhättan har vi en perfekt slinga runt kanalen på ca 5-7 km och så fort vårsolen tittar fram börjar den användas av stadens invånare. Det ligger fortfarande snö kvar på sina ställen och under ett parti var jag väldigt riskabel. Jag gick lite för nära kanten till kanalen men jag klarade mig. Puh! På en del andra ställen var det helt rena vägar och på en plats var vattnet fortfarande is. Häftigt att gå och spana på naturen och se vad som sker dag för dag när vi närmar oss en ny årstid. Tog även tillfället i akt att lyssna igenom mitt "Pimp my bike" och det känns som att kroppen kommer ihåg passet sen sist (november). Jag måste lägga till två eller tre låtar eftersom det denna gång ska vara en timme. Och det måste jag få gjort idag, oooops.
Åt frukost med Tomas och sedan gick jag till frisören, Kungsgatan 57. Har klippt mig hos Anki i alla år och har följt henne från salong till salong. Hon kan mitt hår och jag litar på hennes omdöme. När jag kom ditt informerade jag henne om att jag är trött på mitt hår, det hänger i ögonen och om jag har det utsläppt blir det helt platt och hamnar i munnen vad jag än gör. Vi bestämde oss för att ha kvar de långa längderna och klippa till övriga håret samt klippa ur det så att det inte är så jäkla tjockt. När jag gick därifrån kände jag mig lite som en tant: luggen var kammad framåt och resten av håret lite lockat. Det kändes inte som jag. Nu har jag dragit luggen lite åt sidan och klappat håret med lite vatten för att få ur lockarna. Bättre, men inte helt bra.

Inga kommentarer: