fredag 2 april 2010

Spinn of Hope

Förra lördagen ägde Spinn of Hope rum på Älvhögsborg. Ett cykelevent som samtidigt pågick på ca 40 anläggningar i Sverige i syftet att trampa in 1 miljon kronor till Barncancerfonden. Det har varit mycket slit innan men så här i efterhand var det helt klart värt det. Dagen var lyckad och alla anmälda deltog. Cirka 200 personer var igång totalt i vår cykelsal och jag hörde inte en enda negativ kommentar. Härligt!
En extra bonus var vår utlottning som tack vare lokala företag hade jättefina priser; pulsklocka, presentkort på smycken och klippning, filmer, choklad, väskor osv. Vi tackar för det!
Vårt bidrag till Barncancerfonden stannade på 32.170kr - JIPPI!!!

Jag var på Plus 06.00 och förberedde inför Pers MIND-pass som var först ut. Första gången vi har något sådant hos oss och deltagarna var nöjda. Förmiddagen flöt på med techno, rock och dance classics. Sedan svidade jag om till PAPPI the PIMP och rev av mitt Pimp my bike. Det gick riktigt bra med tanke på att medelåldern på just detta pass var drygt 40 och de kanske inte lyssnar på den typen av musik till vardags ;) Jag fick dem att säga YO YO x antal gånger. Gött!
Eftermiddagen fortsatte med festival, music ride, 90's, mera rock och slutligen PARTYPASSET! Loffe, Madde, Linda, Clauz och jag hade några låtar var och det blev en härlig variation. Skum känsla när allt är över... har haft detta i huvudet så himla länge och slipat på alla små detaljer. Jag fick en superfin vårblomma som tack, tack för det :)

Linda stannade kvar och hjälpte mig att plocka undan... så skönt och jag/vi kom därifrån redan 20.10. Jag fick dessutom skjuts hem till Homie. En timme intjänad tid - finns det något bättre?

Den där intjänade timmen behövdes väldigt väl... vi är ju inte snabba någonstans när vi umgås jag & Homie (Elin). I Januari satt vi med våra kalendrar och letade efter en datum då vi båda skulle kunna ses. Vi hittade lördagen den 27 mars. När jag senare fick reda på att Spinn of Hope var samma datum var det inget att göra åt. Bit ihop, ta en Red Bull och kör på. Slattarnas afton skulle gå av stapeln ändå. Slattarnas afton = man gör drinkar på det sista i alla flaskor så att lagret med 1 dl här och var minskar. Mycket trevligt!

Vistelsen hos Homie startade med en mycket god kycklingsmörgås och en hälsningsritual med deras nya katt: Lill-Babs. Jag har lite svårt för katter men då min vän är totalt, mega, asgalen i dessa djur så får man trotsa detta och klappa lite försiktigt.
Catching up och några drinkar innan vi duschade och började göra oss klara. Vid 23-tiden var i varje fall största delen av outfiten på. Vi skulle åka SEANST 24.00 eftersom vi skulle upp till mig med massa saker. 00.40 kom taxin och då fick vi stressa ut till parkeringen. TYPISKT!!
Nästa gång ska vi ses kl 16.00, klädda, sminkade och klara. Då kanske vi kommer ut i tid. Hahahaha. Utanför mig skulle vi dricka lite färdkost och ta foton med överblivna mustascher (från mitt PIMP-pass). 20 mycket roliga minuter och sedan fick vi springa till Butlers. Det kunde ha kvittat denna kväll. Skumt folk och skum stämning.
Precis innan det stängde mötte vi min kusin och det var ju väldigt roligt. Han är Vänersborgare men kände typ exakt samma människor som mig. Knasigt, men väldigt roligt då.
En korv och bröd på vårt gamla mathak, Charlie Chaplin. Tjötade med några av Tomas kompisar innan Homie blev hämtad och jag smet upp till Mr P. Sammanfattningsvis en mycket LÅNG men härlig dag.

Inga kommentarer: