tisdag 4 maj 2010

Å andra sidan

Jag tycker verkligen om att läsa och vissa perioder plöjer jag jag igenom böcker och andra perioder går det lite långsammare. Jag försöker varva roliga böcker med lite allvarligare (typ kurslitteratur eller klassiker) och imorse läste jag ut boken ni ser på bilden.

Jag har läst alla Marian Keyes böcker och jag blir aldrig besviken. Man vet vad man får och det gillar jag. Självklart är vissa bättre än andra och detta var inte den bästa.

Boken handlar om 3 kvinnor och den första hälften av boken är uppdelad i tre avsnitt. Ett avsnitt per person, Lily, Jojo och Gemma. Längre fram vävs deras historier samman och i slutet möter man dem oftare och oftare.

Jag gillar inte avslut och farväl och jag har kommit på att det även gäller böcker. Varje gång jag läst ut en bok får jag en tom känsla inuti mig. Turligt nog är den lätt att komma över, man kastar sig över en ny. En paradox är att man i slutet läser snabbare och snabbare för att få veta hur det går, trots att man vet att den då snart är slut. Igår läste jag lite innan jag somnade och inatt vaknade jag med lampan tänd och ansiktet rätt ner i boken... hmmm. Var nog lite trötter!

Vilken är den bästa bok ni har läst?
Klicka på kommentera och lämna ert svar.

Inga kommentarer: