tisdag 18 maj 2010

Kalas

I lördags var det 4 tappra själar på mitt kettlebellpass... inte konstigt med tanke på vädret. Jag förstår faktiskt att folk väljer att vara ute i solen när den väl visar sig.
Hmm, det där hade kunnat vara en bra förklaring om det inte hade REGNAT i lördags. :(
Vi körde på ändå och sedan var det Överby med farfar. Han ville fira mig lite i förskott och efter vår vanliga shopping stannade vi till på Gillet och slog till med en dunderfika.... mums!
Kvällen bestod av jobb på ett lugnt Butlers. Inte så många kända ansikten och vi blev klara i bra tid. Gött med tanke på att jag skulle upp på söndagen och ha kalas.
Jag vaknade dock tidigare än nödvändigt och för en gångs skull var jag klar med allt innan gästerna kom. Mamma, pappa, farfar, systrarna, Mattias och barnen ramlade in runt 13.00.
Stackars Zacharias hade feber så han låg i soffan framför Tarzan & Jane medan vi andra smockade i oss både tacos och marängswiss. Uppskattat och vi blev mycket mätta, och slöa.
Familjen sjöng och gav mig ett mystiskt, fyrkantigt ganska tungt paket. Anade att det skulle vara en elvisp men tyckte att det vägde lite för mycket. Öppnade och fann ca 25 "Allt om Mat-tidningar" och blev väldigt förvånad. Fick förklaringen att det var en tyngd och att det låg något annat i. Letade så vidare och fann en handskriven lapp. Mamma hade gjort en kanonfint rim och jag vågade först inte tro att jag hade förstått rätt, lappen påstod nämligen att de hade köpt en cykel och att jag bara skulle gå och hämta den på måndagen. DET STÄMDE!!!
Jag fick verkligen en cykel i födelsedagspresent.... jippi kajej! Här ska cyklas.

På måndagen fick jag ett sms från Sportex om att cykeln var färdigmonterad och jag gick nyfiken dit och hämtade den. En damcykel från Kungs som heter Drottningholm... en ljuslila metallicfärg. Superfin och grymt skön.
Jag invigde den med en cykeltur till Lextorp där mamma fick ta ett kort på en stolt cykelinnehavare! Tjötade lite med henne och swischade sedan hemåt för att träffa Tomas som nu kommit tillbaka till lägenheten efter 3 veckor i Göteborg.
TACK SÅ MYCKET MIN KÄRA FAMILJ - ni är inte kloka!

Inga kommentarer: