tisdag 18 maj 2010

SANERING, bläääää

De flesta som känner mig vet att jag är lite av ett städfreak... kanske ni på bloggen har märkt det också med tanke på att jag nämner städning lite titt som tätt.
I två dagar har jag förundrats över brödsmulor på bänken under mitt "skafferi". I torsdags efter träningspassen var det nya smulor och jag blev riktigt fundersam då jag inte hade öppnat brödpåsen sedan kvällen innan, då jag borstade bort smulorna.
Av okänd anledning kikade jag lite närmare och kräkkänslorna var inte långt borta när jag såg att "smulorna" rörde sig. 6 st små äckliga, vidriga larver kröp runt på bänken.
Fyyyy fasen! Jag visste inte vad jag skulle göra och det började klia överallt..... uuurk!
Det blev total urröjning av skafferiet och totalt hittade jag 24 st!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Förstår ni hur äckligt det är.... får kalla kårar bara jag skriver om det.

Sprang i skyttetrafik upp och ner till soprummet med påse efter påse med mjöl, gryn, te, russin, nötter osv. ALLT skulle bort. Tråkigt att nästan allt var nytt och att inget hade utgånget datum. Totalt var det säkert ett värde av cirka 1000kr och det finns ju roligare saker att köpa :(
Jag letade upp ohyraninternet och såg att det heter MOTTFJÄRIL. Dubbelkräk!!! Tänk om jag hade haft 24 äckliga fjärilar i skafferiet.... panik x10! Tog kontakt med INFECTA via mitt försäkringsbolag och fick hjälp med hur jag skulle självsanera. När klockan var 02 insåg jag att det var dags att tagga ner. Saneringsprocessen var då genomförd 3 gånger och jag kände mig lite lugnare.
Detta är nu 4 dagar sedan och krypen har inte kommit tillbaka så jag tror att jag lyckades. Har inte vågat köpa nya torrvaror och trippelkollar allt innan jag stoppar det i munnen. Yiak!

1 kommentar:

Sevtap sa...

Fy, jag hade dött! Hatar småkryp! De rör sig på ett äckligt sätt som gör att jag får rysningar. Hoppas du blir av med alla gästerna!