tisdag 17 augusti 2010

Nytt jobb

Igår började jag mitt nya jobb på Fridaskolan och det känns hur bra som helst. Alla är väldigt trevliga och man blir bra mottagen av varenda en. Kul!
Det är mycket som är annorlunda mot mitt tidigare lärarjobb och det kommer nog ta ett tag att landa i detta nya tänk och spännande arbetssätt.

I några veckor har människor runt mig frågat om jag är nervös men jag har inte varit det. Jag har liksom tänkt att jag börjar mitt nya jobb i höst och viftat bort det. Sedan var det helt plötsligt höst och terminstart, utan att jag hann reagera. Rätt skönt faktiskt.
Hela denna veckan är det möten och arbete i arbetslaget. Jag hade fasat för långa konferenser men istället planerar vi elevernas första dagar och kommande läger för att de ska bli så bra som möjligt. I arbetslaget ska vi också snickra ihop ett schema som blir fungerande för alla som ansvarar för 8. En spännande process som jag inte varit delaktig i tidigare och det känns lite ovant att inte veta hur mitt schema ser ut.
Mitt första projekt blir att lära mig att använda den sprillans nya MAC-dator som jag fick i min hand idag. Har aldrig använt en mac tidigare men på Fridaskolan använder man dem HELA tiden. På morgonsamlingen (som för övrigt är i en mysig ring) sitter flertalet med sina datorer i knät och för in all info i de digitala kalendrarna. Snart är jag där, och fortsätter det i den här takten skaffar jag väl en iPhone snart. (No way).


Igår var det flera medlemmar på Plus som frågade mig om det stämde att jag hade slulat på Plus och mitt automatiska svar var: Nej, varför tror du det?
Svaret jag fick tillbaka var åsklart att de hade hört att jag hade börjat på skolan nu. Ooops, det har jag inte ens tänkt på. Nu hör jag inte till Älvhögsborg på samma vis längre och det blev väldigt tydligt idag när det kom ett Veckobrev från Yvonne som jag inte hade varit med och skrivit. SUCK!!! Jag trivdes ju bra men den typen av arbete också. Organisera, strukturera, ordna och skriva. Men snart kommer eleverna till skolan och då blir det lite mer rutiner. Och förhoppningsvis glöms man inte bort på Älvhögsborg och kanske kan få lite uppdrag då och då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Självklart kommer du inte glömas bort på Älvhögsborg!