onsdag 24 november 2010

Host host

Godmorgon!
(Publicerar detta inlägg nu då det krånglade lite imorse)
Efter en natt med mycket lite sömn, var rädd att försova mig till mitt cykelpass kl. 07.00, så vaknade jag med en retande hosta. Inte vad jag behöver nu!
Jag kokade vatten till en kopp te och kom på att jag köpte halsmedicinshonung på Vänersborgs höstmarknad. Jag slängde i en sked i min kopp och surplade i mig innehållet.
Ingen hit ihop med svartvinbärste men med lemon var det riktigt uppfriskande. Att det dessutom lenade upp min hals ordentligt gjorde mig riktigt nöjd.
Ibland behövs inte dyra mediciner.
Hoppas att halsen håller under passet och till mina 3 fotbollslektioner i Tingvallahallen. Ikväll blir det ganska lugnt, pepparkaksbak och kanske lite adventspytande. Antagligen lite mer te =)
Detta ska inte få bryta ut!

1 kommentar:

Pernille sa...

Ai, sådan en må du have med til mig!! Ser så lækker ud!