fredag 5 november 2010

Klassbyte??

Sista kvalet till SM i kettlebell har ägt rum och resultaten har presenteras.
Jag ligger fortfarande ganska bra till... förutom att jag verkar bli själv i min viktklass.
De flesta ligger i -70kg gruppen men mina gottekilon gör att jag hamnar i +70kg gruppen.

Det är invägning på tävlingsdagen och det är ok att byta grupp. Mitt mål de närmaste 4 veckorna är därför att gå ner 3 kg så att jag kan vara med i den grupp med många tävlande. Det känns ju sådär kul att tävla mot sig själv liksom. Frågan är bara hur sjutton det ska gå till?
Jag äter redan regelbundet och relativt bra mat. Jag kan inte banta och strunta i mat när jag är hungrig, då blir jag grinigast i Sverige.

Min lösning får alltså bli att strunta i snacks av olika slag den närmaste tiden och börja springa lite mer för att få igång förbränningen! På måndag! Då jäklar... hahahaha. Så har jag ju aldrig sagt. Ganska lägligt att Bedros har utmanat mig :)

Hur som helst så testade jag att köra på i bra tempo idag. Daniel hjälpte mig att ställa in GYMBOSSEN på ett intervall som skulle resultera i 160 rep/10 min. Jag körde på med 12 kg och fick till 156 st. Helt ok och om jag fortsätter med den träningen så borde jag få in rytmen i kroppen. En av tjejerna som gått vidare gjorde 157 på sitt senaste kval... hon har varit med i alla tre och satsar 150% på detta. Hmmm... jag måste skärpa mig.

Nu blir det sängen och uppladdning för konvent, The convention, i Göteborg imorgon. Jag & Bedros bokade i somaras och nu är det så dags :) Jippi! Verkar även som att det blir spontanfest hos mig igen...
Natti

Inga kommentarer: