måndag 15 november 2010

Systrar

Denna helg har gått i firandets och familjens tecken.
I lördags fyllde min storasyster 35 år och det firades med kalas/fest hemma hos henne från 16.30. Kvällen bestod av god mat , smarrig tårta, några drinkar, music quiz och trevliga samtal.

Vissa täcker ansiktet när kameran kommer fram, andra täcker andra delar av kroppen. Maria hade ännu en gång agerad frisörska. Riktigt snygg fläta på Jojjo. Jag vill också kunna!

Saga & min kusins dotter Madelene fann varandra och lekte lyckliga familjen. Glass är gott men det är lite småtråkigt när den hamnar i hela ansiktet :(Efter mitt music quiz fastnade Tobias (kusin) och pappa i Spotify. Massa gamla låtar spelades. Trevligt!
Självklart lyckades pappa hitta några bugglåtar och dansadet var i full gång. Alltid lika roligt!
När övriga släkten hade åkt hem plockade Annelie fram "Lips", ett kareokespel till Playstation 3. Jag, mamma, pappa, Jojjo, Annelie och Mattias turades om att sjunga duetter och trots att låturvalet inte var sås stort blev det en hel del framträdanden. Pappa & Jojjo framförde "Ring of fire" men jag tror det blev mer gapskratt än sång. Oj, vad vi skrattade!
Strax efter 01.30 insåg vi hur trötta vi var och tog en taxi hem efter en kanonkväll. Härligt att umgås utan massa tider att passa. Och rätt skönt att åka direkt hem :)
Tvättid på söndag morgon kl. 07.00 kändes så där men det var jäkligt gött när det var gjort. Fixade med lite andra husliga sysslor innan det var dags för kalas hos Jojjo (som fyllde i torsdags). Hon hade gjort en gigantisk smörgåstårta där det ena lagret bestod av kantarell och baconstuvning. Riktigt smarrigt. Resten av kalaset åmade vi oss över hur mätta vi var. Hihhiihi. Efter allt dessa kalasande gick jag till gymmet och provkörde Long cycle. Jag fick till 150 rep med 12 kg. Gymbossen som piper i ett visst intervall fungerade inte så jag fick försöka att hitta ett eget tempo. Svårt och tydligen alldeles för sakta. Jag måste få till minst en repetition till per minut. Jag läste på Jessicas blogg igår (hon som gjort flest reps hittills i kvalet) och när hon fick in 157 reps i Stockholm var det hennes personbästa men hon ska kämpa vidare.
Det blir till att ligga i. Nu har jag i varje fall beställt ett tävlingsklot på 12 kg.















Inga kommentarer: