måndag 27 december 2010

Lilla julafton + julfest

För en vecka sedan var det Lilla Julafton hemma hos mig. En tradition som pågått i några år, även om deltagarna förändrats från år till år. Lilla julafton innebär att vi äter gröt, pepparkakor, skumtomtar m.m och dricker glögg och julmust i stora mängder, samtidigt som vi har tjejsnack och spelar julklappsspelet med en julklapp för 50 kr.
I år kom Jojjo, Sevim,Elin, Maria, Ingrid och lilla Noelle. Stackars Ida var insnöad uppe på Dal och kom inte loss förrän på måndag eftermiddag. Hon saknades men det var inte mycket vi kunde göra åt saken. Eftermiddagen blev kanontrevlig och när spelet var slut hade jag fått en duschsvamp och en tvål. Perfekt! Sådant behövs alltid.
En timme senare kom Bedros hit på en en öl som "förfest" inför vår personalfest med Butlers på Buddys. Eftersom personalen mestadels är "krogfolk" som är lediga på måndagar så ligger deras fester alltid på söndagar. Perfekt för dem, men not for me. Jag skulle infinna mig på Älvhögsborg kl. 8.15. År 9 hade nämligen utmanat sina lärare i en turnering. På schemat: innebandy, fotboll, handboll och hinderbana. Vatten blev min melodi under större delen av kvällen. Så här i efterhand känns det riktigt gött att jag har lika roligt ändå...
Sammanfattning av kvällen i några korta punkter:
- Underbar julmat
- Avtackning
- Årets anställd :)
- Pris till SM-guld.... hahahaha, oj vad förvånad jag blev. Tack så mycket!
- Bowling
- Rajraj
En mycket bra kväll som inte tog slut förrän närmare 02.30 för min del. Vad sjutton! Jag skulle ju gå hem senast tolv. Nåja, har man trevligt så har man. Hade gärna stannat lite till... festen var i full gång när jag gick. Lite bilder kanske kan vara på sin plats :)
Jossan & Stina
Avtackning
Ernest var med i mitt bowlinglag
Bowlinghäng med Bedros & F:t
In action - strike
Min första serie på 155 poäng lade ribban :)
Färdigbowlat!
Skåla ni så fotar jag :)
De hårda vaktkillarna rockade loss till Steel Panther - YEAH!

Inga kommentarer: