torsdag 6 januari 2011

Mellandagarna

Ojojoj.... över en vecka har gått sedan jag loggade in på bloggen och skrev om mitt oerhört spännande liv, hihihi. En fördel med lärarjobbet är helt klart att man har lov och denna gång har jag inte jobbat lika mycket som jag brukar när jag är ledig. Hmm, hur lät det där egentligen?

Mellandagarna var riktigt trevliga och handlade mycket om träning och tid med vänner. En härlig kombination. Efter mitt styrkepass i tisdags så hade vi Mathias Brunberg på besök och tillsammans med honom så hade vi två timmar med styrkeinspiration. Pratade igenom alternativa övningar och diskuterade passupplägg, intressant.

Onsdagen blev improviserad i allra högsta grad. Överby med Jojjo för att leta kläder till nyårsafton... Vi var beredda på hysteri och smärre ångest men kunde åka hem med varsin påse innehållande nyårsoutfiten :) 17.30 hade jag och FJ vårt "Fight pass" för andra gången och det gick klart mycket bättre denna gång. 18 deltagare slet som djur under 75 minuter och de fick verkligen gå utanför sitt vanliga rörelsemönster och jobba "outside the box". Efter passet mötte jag upp några deltagare för att snabbt och lätt öva in några kettlebellövningar som vi sedan skulle visa upp i pausen mellan semifinaler och finaler på Mellandagscupén. Vi blev 9 st och det kändes som att det gick riktigt bra. Skumt det där med uppvisningar; först vill man, sedan ångrar man sig och undrar varför man ställde upp, sedan gör man det och efteråt så ser man redan fram emot nästa gång :) I varje fall när det går bra!

Fighters!
Höga hopp!

Som tack för att vi deltog som "underhållning" blev vi inbjudna på arrangörernas bankett på Butlers. Det tackar man inte nej till. Vi snabbade oss hem och sedan möttes vi på Butlers strax efter 22. Det var 3-rätters! Herregud så lyxigt. Kanongod mat och en riktigt bra kväll så där mitt i veckan. Jag röstar för mer sådant i framtiden!

Hugger in på den goda maten, mums!
Vilka kan detta vara?

Uppvisningsgänget :)

Mr Johnson

I torsdags fick jag behandling av en naprapat och tydligen kan jag inte krumma ryggen ordentligt och har nu fått i läxa att göra 30 sit-downs och några kullerbyttor varje dag. Hoppas att det hjälper! Några timmar senare satt jag, Jojjo och Sevim i soffan redo att vinna miljoner på Bingolotto. Ännu några timmar senare såg ekonomin tyvärr densamma ut. Men har vi inte tur i spel så borde vi ha tur i kärlek och det vore faktiskt ännu bättre. Bring me some love!

Året avslutades med en perfekt dag - det kräver dock ett eget inlägg!

Inga kommentarer: