söndag 27 februari 2011

Aerobic - Back in the days



Igår hade jag och Ingrid februari månads afterworkpass på Arena Älvhögsborg. Ingrid har varit sugen på lite aerobics och jag är trött på att allt ska vara så dansant numera = vi körde ett klassiskt aerobicspass med musik från 90-talet och klädsel likaså.
Då var det glansiga jazzbyxor som gällde i alla de färger och vi som körde aerobic för NIF-gymnasterna på den tiden köpte ett litet kit från HENK-design som vi var galet stolta över.
Vinröda jazzbyxor (glansiga såklart) och en matchande liten sporttop. Både hade neongula etiketter och gjorde det där lilla extra för designen.
Ingrid kunde tyvärr inte hitta sina vinröda på vinden men hade ett par exakt likadana fast i svart, det gällde att ha många av sitt favoritplagg. Vi tog mod till oss och körde passet i dessa brallor och letade fram de gamla Nikeskorna med en hög kant runt vristen. Tjusigt. Vi avstod dock från de korta sporttopparna eller linnen som visade magen... jag vägrade redan då och det kommer absolut inte på frågan nu när man har lite trivselkilon här och var.
Väldigt nöjd med det beslutet...
Jag hade för mig att det i den tidens klädsel syntes väldigt väl var kroppens svettkörtlar satt och det var ett helt korrekt minne. Stora mörka fläckar nedanför knäskålarna (jag vet, skumt ställe, men det är där jag svettas mest när jag tränar) och under skinkorna. SNYGGT! Njaaa.

Passet gick bra, deltagarna var duktiga och varenda låt och stegkombination gav nostalgitrippar. Tiden flög iväg och jag längtar efter att få köra passet ännu en gång.
Vad känner ni när ni ser videon? Visst är det flashbacks?

Inga kommentarer: