måndag 28 februari 2011

Slö helg

Lördag morgon tog jag alltså beslutet att inte åka Vasaloppet.
Idag är det måndag och jag är fortfarande inte fit for fight så det var ett väldigt bra, men tråkigt beslut. Efter att ha sovit nästan hela lördagen kände mig lite piggade frampå kvällen och bestämde mig för att följa med Jojjo upp till min storasysters familj för att äta lite god mat och se på Melodifestivalen. En mysig kväll och det var härligt att träffa barnen igen, alldelss för länge sedan sist. De blir ju såå stora, speciellt kändes det så nu när jag umgåtts med Pernilles småttingar. Jag åt som en häst och kände mig rätt pigg, antagligen var det tack vara X antal alvedon för någon timme senare låg jag slö i soffan igen. Grrrr.
Saga var pigg och lärde oss hur man gör situps!
Zacharias fick spela lite Star Wars innan Melodifestivalen och ville gärna att jag skulle titta på. Jag förstod absolut ingenting. Tacka vet jag Super Mario Bros.
Melodifestivalen drog igång och Saga dansade med till de låtar som hon tyckte om. Vem kan sitta still till Linda Bengtzing? Svenska folket röstade dock lika skumt som vanligt,
Lasse-Stefanz? Varför?
Trötta gänget som mer än gärna slumrar till...
...och pigga Zacharias som verkligen inte är sugen på att sova.

Söndag morgon skulle jag ha stått på startlinjen... nu låg jag istället i sängen och var tacksam över mitt beslut. Jag hade kunnat bli riktigt dålig om jag hade utsatt mig för så lång fysisk aktivitet med rosslig hals och snorig näsa. Jag följde mina kollegor via sms-tjänsten och blev för varje sms-uppdatering mer och mer imponerad. De höll ett väldigt bra och framförallt jämnt tempo. Grymt!
Åt en gigantisk frukost, försökte fräscha till mig lite och började känna mig bättre. Åkte ut till Överby för att storhandla när jag ändå hade en hel dag med tid helt plötsligt. Fick köpt en väldig massa och när jag kom innanför dörren med alla kassar var jag helt slut. Resten av dagen blev alltså slapp i soffa och säng. Perfekt att Jojjo har Tre Kronor serien, det blev säkert 6 avsnitt av nostalgi igår.

Inga kommentarer: