fredag 25 februari 2011

Tveksam

Fasiken!
Min förkylning går inte bort, den har snarare eskalerat den senaste timmen.
Kan bero på att jag & Ingrid precis har haft vårt Aerobic - Back in the days. Drygt 45 deltagare som i takt med Aqua, E-type och 2 unlimited m.m körde de klassiska stegen: steptouch, grapewine, skip, lunges och starka, raka, härliga armar. Bilder och filmklipp kommer såklart att ploppa upp här i bloggen.

Mitt problem nu är att jag inte vet om jag ska åka Vasaloppet på söndag eller inte. Mår jag som jag gör just nu så ska jag verkligen inte åka men DET KAN JU GÅ BORT tills dess.
Tråkigt bara om det inte gör det och jag åker hela vägen upp till Sälen/Mora, ligger i en främmande säng en dag och sedan åker samma väg tillbaka. Det finns ju roligare saker att göra.
Samtidigt kommer jag att bli fruktansvärt besviken på mig själv om jag inte åker och sedan känner mig pigg som en mört på söndag morgon.

HUR SJUTTON SKA JAG GÖRA?
VAD TYCKER NI?


Mammas (upprörda) argument för att jag ska stanna hemma:

- Jag gör det faktiskt för skojs skull, jag måste inte göra det

- Det är farligt

- Det är inte en timme jag ska anstränga mig utan minst 9-12 timmar.

- Jag kommer utsättas för kyla och svettas en hel del

- Jag ska inte tänka på pengarna jag lagt ut - jag kan få en tröstpresent, hahahahaaha.

Inga kommentarer: