onsdag 23 mars 2011

Trevligt uppvaknande

Sov galet oroligt inatt.
Har vaknat flera gånger, varit uppe och druckit vatten, svettats och kastat mig av och an i sängen. Jag har drömt om BJJ! Tror till och med att jag gått några ronder i sömnen för mina kuddar och täcken låg lite här och var när jag vaknade sista gången. Minns dock inte om det gick bra eller inte, hahahaha.
Mitt andra pass med BJJ avklarades igår (tisdag) och det gick lite bättre även fast vi gjorde svårare saker. Hjärnan är helt slut när man kommer hem och just i själva utförandet vet jag inte vad som är fram, bak, höger eller vänster, MEN kul är det.

Vaknade innan klockan ringde imorse, av SOLEN. Så himla skönt. Redan där känner man att det kommer att bli en bra dag. Jag låg kvar en stund och lät kroppen få påfyllning av energi från solen. Gaaaah, så gött. Jag ville verkligen inte gå upp!
Men så plötsligt damp det ner något i brevlådan och nyfiken som jag är var jag ju tvungen att gå upp och titta. En ny tidning "Trollhättan 7 dagar" hade hittat hem till mig. Inte så konstigt i och för sig, det är ju en gratistidning som ska delas ut till alla, även till hem med skylten "Ej reklam tack" på dörren.

Jag plockade upp tidningen och blev lite förvånad av att se mitt ansikte på första sidan :)
I förra veckan gjorde en journalist därifrån en kort intervju med mig om Spin of Hope så jag anade att det skulle finnas med en notis. Jag har mailat henne bilder från eventet 2010 men hon valde att använda bilden som hon tog i samband med vårt lilla samtal och det var jag inte riktigt beredd på, framförallt inte längst fram. Jag är verkligen tacksam för det då detta är något jag tycker är väldigt viktigt och jag är stolt över att få vara med och organisera eventet.

Inga kommentarer: