fredag 17 juni 2011

26+27/30 En låt jag kan/vill kunna spela på instrument

Jag är inte musikalisk för fem öre och jag kan inte spela någon låt på något instrument men jag hade bra gärna velat kunna. Framförallt hade jag velat kunna spela gitarr och låten som jag lagt till i detta inlägg är en av många jag skulle vilja behärska... men då krävs även vissa sångkunskaper.
De finns inte de heller.

I mellanstadiet så spelade man som elev oftast ett instrument och jag kämpade och slet med min gitarr. Det gick rät så bra så länge man bara skulle följa noter, men när man skulle köra fritt och börja med ackord så var jag körd. Jag tyckte dessutom att min gitarrlärare ryckte och drog i mina fingrar alldeles för mycket för att det skulle vara kul. Jag slutade.
Nu sitter jag här och tänker.... tänk om jag hade fortsatt. Hade jag kunnat då?
Antagligen inte men drömma går ju.

Inga kommentarer: