måndag 20 juni 2011

Garmin FR60

Lite skum bild, tagen med min mobil. Orkade inte plocka fram kamera och föra över för ett foto...

Idag har jag varit ute på Sportson på Överby Köpcentrum och hämtat en pulsklocka jag beställde för cirka en vecka sedan. Jag har tidigare haft en Suunto och jag har varit väldigt nöjd med den, men det sista året har pulsbandet krånglat och svajat väldigt. Sådant orkar jag inte med och därför fick det bli en ny. Jag har hört mig för och de flesta runt mig rekommenderar GARMIN. Jag tränar allra oftast inomhus så en satellitdriven GPS-klocka var inte aktuellt även om de verkar riktigt imponerande och funktionella. Jag valde en enklare variant som har lång batteritid och trådlös överföring av träningsinformation mellan klocka och dator.

Jag invigde klockan på mitt Combatpass idag. Pulsbandet satt där det skulle och den upplevda pulsen stämde bra överens med den som klockan visade. När passet var slut klickade jag på spara och när jag kom hem startade jag datorn och loggade in på myGarmin. Vips så fanns mitt pass där med kaloriförbrukning, medelpuls, max uppnådda puls på passet och en kurva.
Skitkul och väldigt intressant. Som mest var jag alltså uppe i 83% av min maxpuls... om den är 191 slag/minut (som formeln säger; 220-ålder). Medelpulsen var bara 67% av max. Jag borde alltså kunna ta i bra mycket mer. Det är väldigt taggande att träna med pulsklocka!!
Lite dålig kvalité på denna skärmdump men ni får i varje fall en uppfattning om hur det ser ut när jag laddar in min aktivitet. Det lär bli mer sådana här framöver :)

Inga kommentarer: