måndag 20 juni 2011

Träningskläder

Ikväll ska jag ha BodyCombat 48 för första gången sedan premiärpasset på vår releaselördag. Det betyder att jag idag måste få till alla låtar... jag vet alltså vad jag ska fördriva tiden med under dagen. Hann lyssna igenom passet nästan 2 gånger när jag tog en promenad till och från Överby för att hämta ut den pulsklocka jag beställt (mer info kommer)

Nu går jag här hemma och viker tvätt och skuggboxas. Grannarna är väl lite lätt trötta på dessa uppspeedade låtar men de har nog sett mönstret: Var tredje månade spelas samma 10 låtar väldigt frekvent under en vecka...
När jag skulle lägga in mina nytvättade träningskläder i garderoben tyckte jag att det var väldigt rörigt bland kläderna så jag rev ut alltihop och började sortera och av någon anledning räknade jag även mina linnen. När jag insåg att det fans en hel del blev jag nyfiken och räknade resten också. Tilläggas skall att jag nyligen rensade ut mängder av kläder som inte passar eller som jag tröttnat på. Jag kan inte slänga träningskläder så det mesta hamnade på vinden och lite skänktes bort. Hur mycket fanns det då i denna garderob för tillfället?

* 13 långa träningsbyxor
* 10 capribyxor, 98% svarta
* 4 shorts
* 19 linnen
* 21 t-shirts av olika material
* 4 långärmade tunna träningströjor
* 7 överdragsbyxor
* 19 överdragströjor/hoodies
* 9 sporttoppar

Ungefär 85% av dessa kläder är från Nike och jag vill inte ens tänka på hur mycket pengar det innebär att jag lagt på träningskläder men å andra sidan... de används ofta och många av plaggen har jag haft i flera år. Till träningsklädeskategorin kan även även min baddräkt och min jiu jutzi-dräkt tillföras, de används ju i samma syfte som övriga plagg; att röra på fläsket!

1 kommentar:

Maria sa...

Herregud vad mycket träningskläder! Du är ju värre än vad jag är med mina skor!! :)