måndag 27 juni 2011

Midsommardagen

Vi vaknade till strålande solsken strax efter 09 på midsommardagen och vi slappade en stund i solen innan vi tog en promenad till Ica för att köpa lite frukost. Därefter slappade vi en stund till... man vill ju inte köra för tidigt dagen efter lite partaj. Jag kände mig dock fräsch redan när vi vaknade men det är onödigt att ta några risker. Speciellt när det var så skönt väder och man kunde njuta av det.

Närmare 13 åkte vi hem och det var inte direkt någon trafik på vägarna - perfekt. De varnade dock mycket om köer i i och utanför Lysekil pga av cruising där. Vi märkte inte av något sådant. Väl hemma väntade en skön dusch, lite plock i lägenheten och sedan grillning hos min storasyster med familj.... sååå gott, jag hade inget stopp!

Redan tidigt i veckan hade jag börjat fundera på att besöka Sea Lodge i Smögen på midsommardagen, har hört så himla mycket om hur bra det ska vara och jag blev lite nyfiken. Man kan ju åka dit nykter tänkte jag och sedan åka hem igen samma kväll, så behöver man inte fundera över övernattning och bostad m.m.
Sagt och gjort.

Efter den utsökta grillmiddag hos min syster lånade jag en av deras bilar och åkte till Hjortmossen för att hämta upp Homie. En snabb sväng upp till mig för ombyte och sedan hoppade vi + Jojjo in i bilen och gav oss återigen av mot kusten. Det var ljuvligt väder och vi njöt av början till en solnedgång.
Jojjo hade inte varit med och grillat så hon var väldigt hungrig när vi kom fram... en snabb French Hot Dog längs Smögenbryggan stillade hennes hunger och vi kunde fortsätta kvällen. Det var inte så jättemycket folk på bryggan och vi kunde strosa runt rätt fritt. Mysigt!
När vi väl insåg var Sea Lodge låg så var "håll-igånget" slut där sedan cirka en timme tillbaka. Det är tydligen på dagen man ska vara där, hahahha. Alltid lär man sig något nytt :)
Vi ville ta vara på att vi tagit oss ut och bestämde oss för att välja något annat ställe. Ännu en sväng längs bryggan och sedan stannade vi utanför Hamnen 4 och gick in. Anledning - åldersgräns 22 år. Ville inte upprepa att hamna på ett 18-års disco liksom.
Raka vägen till baren där Elin & Jojjo beställde smarriga Strawberry Daiquires. Jag beställde en Red Bull... det ser ju ut som en drink och gör att jag håller mig pigg. Bartendern var väldigt misstänksam och höjde på ögonbrynen flera gånger.
Nej, jag ska inte blanda med egen sprit!
Party up in here! Vi var nöjda med vårt val och det kom mer och mer folk undan för undan. Väldigt blandad ålder och en hel del ögongodis :) Inte så många killar som kikade på sina magmuskler men istället en hel del tjejer som använde sig av en skum raggningsteknik; vi hånglar med varandra framför killarna så vill de säkert ha oss. Vet inte om det funkade så bra och det är inget jag tänker ta efter!! Då är jag hellre singel :)

Vi cirkulerade mellan ställets två dansgolv och en stunden kunde vi skaka loss till de senaste hitsen och i den andra kunde vi sjunga med till alla "trall/textvänliga" låtar. Bra blandning!
Put your hands up!
På nedervåningen fanns det en liten upphöjdnad och emellanåt stod vi på den för att slippa all trängsel och trampande på tårna. Perfekt eftersom man även hade uppsikt över både bar och dansgolv. En kille såg att vi försökte fota oss själva i en gruppbild och erbjöd sig att hjälpa oss. Visst sa vi och Jojjo hoppade ner för att vi skulle få plats i bredd. När killen gav tillbaka kameran sa han: det är väl ok men det ser ut som att hon i vitt är dvärg.
Hahahaha.... tänkte jag. Det är på tiden hon är ju alltid längst.
Jojjo lite kortare än vanligt, me like :)
Jag vet inte vilken tid de stänger men av vana har jag en klocka i kroppen som gör att jag blir trött rund 02-tiden och eftersom jag skulle köra hela vägen hem så kände jag att det fick vara slut när jag inte orkade mer. Det var inga problem, de andra hade också fått sin dos av sång, dans och drinkar. Vi gick tillbaka till bilen och pustade ut när vi såg att den klarat sig utan skråmor eller "vandalism". På vägen till bilen tyckte Jojjo att vi var såå fina och hon ville springa en bit före för att ta en bild. Hon gjorde en exklusiv, slowmotion-ramling i trappan och tog såklart emot sig med den hand som hon höll kameran i. Linsskyddet och en liten bit till trillade av men kameran fungerar som den ska... vi får se hur Jojjo ska gottgöra mig för detta? Hihihihi. Det kanske går att laga.

Jag körde hem utan problem. Homie höll mig sällskap och såg till att jag inte somnade. Jojjo lovade att vara vaken hela vägen men stensov innan vi typ lämnat Smögen, hahahaha. Tuff helg för den damen med två sena nätter. Vi släppte av Homie strax efter 04, åkte in till stan, parkerade bilen, gick upp till mig och stensomnade.

Härligt!!
I sommar hoppas jag på mer sådana här äventyr.
Fixar ni bil så kör jag gärna, bara vi kommer iväg :)

Inga kommentarer: