tisdag 28 juni 2011

Träningstidningar

Ibland dimper det ner små erbjudande om att börja prenumerera på tidningar och jag har lätt att falla för sådant, speciellt om det sker under den period då det mest ramlar in räkningar genom brevinkastet. Insåg häromdagen att jag kanske har fallit för lite lika erbjudanden. Jag får alltså 4 olika magasin numera och alla handlar om träning. Hade kanske varit kul med lite variation men jag har ärligt inte hittat någon annan tidning som lockar mig.
Fitness Magazine - en tidning som jag köpt/prenumererat på i flera år. Mycket inspiration för oss i gruppträningsvärlden och det finns alltid något att läsa som man inte visste så mycket om innan, även om det ibland kan vara något som t.ex stripaerobic eller så. Kommer absolut att fortsätta läsa den i några år till.
iForm - en tidning som jag börjat prenumerera på vid X antal tillfällen men efter några nummer brukar jag tröttna och efter ett år utan så blir jag sugen igen. Den innehåller väldigt mycket roliga små faktarutor om saker man verkligen inte visste. Rätt så mycket gå-ner-i-vikt-fokus och det handlar mycket om promenader och kom i gång med din löpning. Tips som,
"Vill du lyxa till det ordentligt på lördag kväll kan du ta en ruta mörk choklad", går inte riktigt hem hos mig och oftast känner jag mig osund och "dålig" när jag läser denna tidning.
STARK - en nyhet i tidningsbranchen och jag skickade in svarstalongen innan jag ens kikat i något nummer. Martin Lidberg är en av dem som ligger bakom tidningen och jag tycker att han verkar ha en sund inställning och bra med kunskap. Efter att ha bläddrat i och skumläst det första numret så är jag verkligen nöjd. Denna tidning innehåller lite av allt och intressanta reportage. Tyvärr kommer den inte ut så ofta men det kanske också är det som höjer kvalitén. Ett minus - i en artikel om crossfit nämns massa övningar men man får aldrig veta vad övningarna innebär och då får jag ingen bild av träningspasset.
ToppHälsa - fick ett erbjudande när vi sprang Vårruset som lät väldigt bra. Jag är nöjd med första numret och den känns som en blandning av Fitness och iForm men lutar mest åt den sistnämnda konkurrenten. Det kommer antagligen kännas onödigt att prenumerera på ALLA dessa 3 då de är väldigt snarlika. Vi får se vilken som går hem bäst av iForm och ToppHälsa för Fitness Magazine och STARK kommer jag absolut att fortsätta med ett tag till.

Vilka tidningar läser ni? Kan ni rekommendera någon annan?
Kvällslektyren är ordnad, vet bara inte vilken tidning jag ska börja med :) Till läsningen blir det en kopp te, mest för att inviga min nyinköpta kopp. Den stod på SG Interiörs reabord och det var som att den talade till mig. " Jag är inte ensamstående, jag är enastående!"

Inga kommentarer: