torsdag 23 juni 2011

Teamad morgoncykel

Igår kväll var jag, Jojjo och Maria på Butlers och åt varsin Quesadillas.... mmm, så gott!
Bedros jobbade och när han slutade så kom han och gjorde oss sällskap. vi pratade om morgondagens planer och jag nämnde att jag skulle ha morgoncykel kl 08.00 och frågade om han ville teama. Han föredrar inte morgonpass men tackade glatt ja... kul! Vi fördelade låtarna, sa ungefär vad vi kunde tänka oss, skiljdes åt och gick hem för att sätta ihop "vår" del.

Imorse åt jag en somrig frukost, mild vaniljyoghurt med lite musli och färska svenska jordgubbar. Alldeles lagom inför passet.
07.45 var vi där, provade skivorna och plockade ner en extra instruktörscykel.
Passet drog igång och det kändes jättebra. Vår musik matchade bra och vi rycks med av samma saker så det blev en del tjo och tjim.
En enda nackdel när man inte kör från samma skiva, det blir små pauser mellan varje låt och det gör att pulsen går ner lite för ofta för min smak. Nästa gång får vi köra från en skiva istället och kanske ha två låtar var i rad för att slippa byta headset hela tiden. Jag är hur som helst nöjd med passet och det var cirka 10 pigga tjejer med på passet som cyklade på väldigt bra. Sånt gillar vi!

Minst 3 bra artister och låtar i ett, det gillas mycket. Bedros hade med denna som final på passet och det gjorde att vi trampade ur det där sista :)

Jag hade på mig min pulsklocka idag också och det är väldigt intressant. Jag vet att jag har svårt att komma upp i puls på cykel men idag tyckte jag verkligen att jag tog i.... ändå var den ofta under 130 slag/minut. Det är ju skandal. Gjorde en skärmdump igen och kom då på att medelpulsen självklart sänks när jag även har på klockan och pulsregistrering under stretchen. Jag får stänga av tidigare nästa gång och jobba med min cykelteknik så att jag får ut något av dessa pass också. Rekreationsträning kan jag göra någon annanstans. Så det så!!

Inga kommentarer: