torsdag 14 juli 2011

Finare muffins

I tisdags blev jag kvar på Älvhögsborg en bra stund efter mitt pass.
När man har så trevliga kollegor är det svårt att slita sig, när de dessutom frågar om saker man skrivit om i bloggen blir man ju extra intresserad och nyfiken. Linda Swahn hade läst om mina Dumlemuffins och Pusa (vår gymansvarige) blev lite småsugen på att provsmaka, trots att kolan bara låg kletig i botten. Jag lovade att ta med mig några dagen därpå då vi alla 3 skulle jobba igen.

Åkte hem, bytte om, åkte till Kumgangs lokaler och var med på en riktigt bra BJJ-träning. Svåra tekniker men mycket folk och bra upplägg. Måste igen påpeka hur trevliga och hjälpsamma alla är. Mer sådana människor i vår omgivning behövs!
På vägen hem bestämde jag mig för att baka nya muffins. Jojjo hade gett mig lite tips för ett fluffigare resultat och jag vill ju ha med mig goda, fina saker om jag ska bjuda =)
Sagt och gjort. Klockan 22.30 plockade jag fram elvispen, muffinsformarna, plåten och alla ingredienser. Jag bytte ut dumlekolorna mot Non Stop då de är lite lättare och kanske inte sjunker till botten på samma sätt. Vispade ägg och socker ungefär 10 gånger så lång tid som sist och hoppades på finare, smarrigare och framförallt saftigare muffins.

Jojjo höll mig sällskap (och övervakade proceduren), letade restresor och åt lite kvällsmat. En mycket trevlig men lite för sen kväll när jag börjar 06 i receptionen dagen efter. Nåja, det får väl bli så ibland. Jag provsmakade aldrig det färdiga resultatet men vi pudrade på lite florsocker och blev nöjda med resultatet.

Igår tog jag med mig en påse till jobbet och det verkade som att mina kollegor blev nöjda. På kvällen blev det bilbingo med Jojjo, Homie och farfar och då hade jag med mig ytterligare en påse. Då slank en ner i min mage också. God men fortfarande lite, lite torr. Jag får fortsätta prova mig fram...





1 kommentar:

Sara sa...

Hello!
Jag har hittat ett sjukt bra recept på cupcakes dom håller sig färska lääääänge. Bakade i torsdags och idag var de fortf sjukt mjuka. De heter 'Höga och supersaftiga chokladcupcakes' på min blogg. Tror jag :-)