lördag 23 juli 2011

Tackar...

... Maria Strandberg & Caroline Carlsson som besökte mig i måndags och hade med sig en superfin present och ett proffsigt specialarbete.

Maria är dotter till en av mina kollegor och hennes klasskompis Carro känner jag till sedan många år tillbaka då jag hade henne i Kidsaerobic. De har precis tagit studenten och det sista stora projektet man gör i år 3 på gymnasiet är ett specialarbete, som påminner om en uppsats på högskolan. Under hösten och våren har de varit i kontakt med mig för att bolla idéer om ämne att skriva om och till min glädje valde de det omtalade ämnet: Funktionell träning.

Jag har tipsat dem om litteratur och rekommenderat en del personer som jag anser är insatta i ämnet och skulle kunna ge dem lite olika perspektiv. Därefter har de jobbat på väldigt bra på egen hand och jag blev därför väldigt förvånad när de kom på besök med en gåva som tack för hjälpen. Väldigt, väldigt gulligt av dem.

Jag hade bett om en kopia på arbetet då jag är intresserad av ämnet och nyfiken på vad de kommit fram till så den hade jag förväntat mig att få men inte resten. De är ju för söta! TACK!!!


Jag plöjde igenom arbetet samma kväll och jag tycker att de har lyckats riktigt bra. De har fått med olika infallsvinklar, beskriver termen på ett konkret/tydligt sätt och håller sig till saken. Att läsa en uppsats gjorde mig också inspirerad till att ta tag i min egen... även om det tyvärr inte blir inom idrottsämnet. Nu ska det skrivas!!!

Inga kommentarer: