torsdag 21 juli 2011

Tuff helg

Nu är det helg igen och jag hoppas/tror att den kommer bli lite lugnare än den förra.
Det har tagit nästan en vecka att komma i fas igen, speciellt med sömnen.
Jag ska sammanfatta mig kort:
Torsdag: 8-20.30 i receptionen på Älvhögsborg
Fredag: Knatteprovet + Kraftprovet och därefter rajraj med Jojjo.
Vi började hos mig och fortsatte sedan till Strandgatans öltält för att kika på Ida som sjöng för glatta livet! Så duktig.
Butlers öltält var vårt mål så vi övergav Ida efter en liten stund och gick vidare. Tog varsin cider i tältet och minglade runt.Träffade en del trevliga människor och blev stående på ett och samma ställe en bra stund. Minglade sedan lite till och fortsatte sedan till Butlers. OMG vad mycket folk det var. Hel galet! Vi införskaffade varsin somrig drink (Sur hallon) och knödde oss runt en sväng. Träffade trevligt folk igen och fastnade i baren eftersom det inte knöddes lika mycket där. Mycket skratt, skålar och lite flirtande blev det minsann. Hihihihihi. Trevligt!
Vi fortsatte hem till mig och där tjötade vi till klockan var närmare 08.15. Helt sjukt! Speciellt med tanke på vilken tid jag skulle upp på lördagen!
Lördag: 10-16.30 Träningsläger med BJJ. Rätt så svårt men väldigt roligt. Grymt duktiga instruktörer och en härlig stämning. Jag var nog lite avtrubbad och slö med tanke på cirka 90 minuters sömn.... inte riktigt lagom inför en tuff dag. Några tekniker fick jag allt till och en ny GI (dräkt) fick följa med hem.
Jag hann sova 30 min efter lägret och kl 18.00 gick jag på mitt arbetspass på Butlers. Jag hade hand om "rökrutan" som var utvidgad och försedd med en DJ denna kväll. Om det var mycket folk på fredagen så vet jag inte hur jag ska förklara hur mycket folk det var på lördagen. CRAZY!!! Smockefullt, överallt. Från cirka 20-03 sprang jag som en skålad råtta in och ut på mitt område och ändå hann jag liksom inte med. Väldigt go stämning hela kvällen och inga slagsmål och gruff. Det är värt en eloge tycker jag när det knös och puttas hela tiden, överallt. Förutom Butlers öltält nere på Strandgatan fans det också Butlers partytält som var uppsmält på parkeringen bakom Butlers. Där var temat sommardisco och de lyckades verkligen. Jag kikade bara in i cirka 10 sek av ren nyfikenhet och jag höll på att ramla baklänges, det kändes som att jag tagit ett expressflyg till Ibiza eller så... en helt annan värld och även där knökfullt med människor. Kom i säng strax efter 05 och sov till typ 13 dagen efter - helt slut.
Söndag: Sov som sagt ut, väldigt länge. Åt sedan middag/frukost/lunch (vad man nu ska kalla det?) på Butlers med mor och far. Jättegott och jättetrevligt. En snabb sväng hem för att duscha och byta om till jobbkläder och sedan cyklade jag ner till tältet i pisseregn. Denna mycket regniga söndag var det inte många människor som valde att strosa längs strandgatan och mysa i tälten precis. Vi funderade över hur vi skulle få tiden att gå och slogs nästan om kunderna som kom in i tältet. Vi började diskutera förslaget att stänga ner tidigare men det fick vi rätt snabbt lägga åt sidan. När Oscar Linroos spelning var slut och fyrverkerierna närmade sig så ramlade det in mer och mer folk och det blev allt en del att göra. Vi drog igen strax efter 24 och vi var grymt snabba på att plocka ur alla kylar, plocka ihop alla bord och bänkar, rensa upp och bära bort allting. Imponerande! Var det att vi ville hem tro?
Jag var hemma närmare 01.30 och då kände jag hur kroppen liksom slappnade av. Känslan av att veta att måndagen var helt ledig (förutom två pass) gjorde mig mör och jag somnade hur skönt som helst.

Fallens dagar är alltid en hektisk/tuff helg men 2011 slog all rekord. Ett träningsläger mitt upp i allt chockade kroppen och besöksmässigt så måste detta år ha varit det bästa i Butlers historia. Jag är supernöjd med helgen så jag hann med väldigt mycket, både privat, socialt och arbete. Även fast jag ser tillbaka på helgen med ett leende så ser jag fram emot en lite lugnare helg. Med tanke på hur fredagen blev så är oddsen rätt stora för ett lyckat resultat. Idag blir det 1års-kalas för Noelle och lite rajtantajtan med Homie som är tillbaka från Polen.

Inga kommentarer: