torsdag 1 september 2011

Examensarbete - för tionde gången (känns det som)

Jag har under flera års tid påbörjat ett examensarbete Lärarprogrammet, om och om igen. Varje gång har det kommit saker i vägen och mitt skrivande, läsande och undersökande har avtagit och sedan upphört helt.

Nu är det nya läroplaner, nya regler för lärare och det krävs en lärarlegitimation för att få undervisa eller åtminstone för att få sätta betyg. En fördel att det är samma lärare som undervisar och sätter betyg tänker jag och inser att det HÖG tid att jag tar tag i detta en gång för alla och blir klar.

Jag har mailat X antal gånger till olika personer på Göteborgs Universitet och Högskolan Väst för att hitta handledare och få hjälp att hamna rätt. Lättare sagt än gjort, jag har försökt sedan i maj. Igår släppte proppen och nu känns det som att jag är på rätt väg. En underbar lärare på Göteborgs universitet svarade att hon gärna handleder mig och att hon skulle dra i lite trådar. Några timmar senare mailar hon tillbaka ett förslag på ett konkret ämne och en medhandledare.... bara sådär. Så jäkla duktig och inspirerande! Nu är det dags!
Jag ska klicka hem de böcker som krävs och sedan finns det inga ursäkter. Så det så!
Igår när jag skrev något på min facebook så kunde man se historik för sin status från samma dag fast 1 och 2 år tidigare. Lustigt nog stod det ungefär samma 31 augusti 2009 som jag skulle kunna skriva idag!

Inga kommentarer: