lördag 3 september 2011

Utomhusträning

Hösten kommer smygande mot oss, eller ja, rusande mot oss kanske är rätt ord. Det börjar bli både mörkt och ruggigt på kvällarna och dagar med regn vinner över dem med sol.

På skolan där jag jobbar försöker vi ha utomhusidrott med våra elever så länge som möjligt och under torsdagens och fredagens lektioner har vi varit ute och joggat. Puh säger jag. Mina ben är som stockar, de har tydligen vilat (slappat) till sig i sommar. Riktigt tungt, även fast vi inte sprang så långt.

Hur som helst så har vi haft en otrolig tur med vädret och det har varit riktigt behagligt (för själen) att jogga längs med vattnet och njuta av de "sista varma solstrålarna" (dramaqueen).
Jag bestämde mig under en av joggingturerna att jag ska försöka träna utomhus så ofta jag kan... Jag ska avvakta med att gå på andra pass än de jag har och istället lägga egen tid på att vara utomhus.

För två veckor sedan hade jag en ledig eftermiddag/kväll och planen var att jag skulle gå in och köra kettlebell. Solen gassade och man kände fortfarande av sommaren. Jag vägrade gå in och kände inte alls för att springa. Kollade Arena Älvhögsborgs schema och såg att de erbjöd ett gympapass utomhus - perfekt!!

Inte riktigt min typ av träning men Anna var inspirerande, musiken var bra och vädret var underbart så det blev en härlig upplevelse ändå.

Avslutar med en typisk idrottslärarkommentar:
Det finns inget dåligt väder . bara dåliga kläder!

Inga kommentarer: