tisdag 27 september 2011

Hösten är här...

... och så länge det fortsätter vara soligt och så där underbart färgglatt så är den mer än välkommen!

Idag har jag varit i Göteborg och träffat mina handledare... antingen kommer det ett uppgivet lite lätt irriterat inlägg om detta längre fram, eller så lämnar jag det bakom mig och avslöjar enbart att jag själv tyckte att jag var värd en mjukglass efter det mötet...
Tänk så olika människor kan vara.

I helgen har det varit toppenväder och jag hann njuta av det lite på söndagen.
Jag, Jojjo och Victor möttes på stan för att åka "virvelvinden" på det tillfälliga tivolit. Efter vad som kändes som minst 10 minuter av tokmycket snurrade ramlade vi ur vår sits och tog oss till cyklarna. Jojjo hade köpt med sig lite fika och eftersom vi ville njuta av vädret så gick vi halva kanalrundan och slog oss ner i ett litet lusthus som finns precis vid vattnet.
Vi blev kvar där en bra stund - så himla härligt!
Jojjos vackra ögon...
Close-up på min fina kille, hihihihi

Passade på att fota lite i naturen, kameran låg ändå i väskan och om jag någon gång ska lära mig den där manicken så måste jag använda den också.
En ensam liten flugsvamp fick agera modell en stund och flera foton blev riktigt fina.
När det blev broöppning vid tågbron gick vi ner till vattenkanten och kikade. Jojjo lekte fotograf och förevigade minsta rörelse som jag & Victor gjorde. Hon är duktig, eller så har hon tur med ljus och modeller, hahahaha.
Victor utmanade sin balans även fast jag varnade för att jag skulle bryta ihop fullständigt ifall han skulle trilla i. Han klarade sig fint och jag blev också nyfiken...
I vilken film kan man se en liknande scen?

Inga kommentarer: