torsdag 29 september 2011

Morgoncykel

Förra terminen hade jag morgoncykel kl 07.00 varannan onsdag. Det blev alltid lite stressigt att hinna till min första idrottslektion på Tingvalla då så denna terminen är vi 4 st som delar på passet. En bra lösning och jag är supertaggad när det väl är min tur.
Det var det igår!
Jag behöll flera låtar från i somras men bytte ut de jag var mest trött på... nackdelen med att välja sina favoritlåtar är att man lyssnar mycket på dem på i hemmet och på träningen. De blir rätt snabbt uttjatade. Igår blev det väldigt mycket Pitbull och jag trivs bra med det men jag kanske borde ändra om lite för att nå en större målgrupp. Det är ingen som har klagat men för att vara på den säkra sidan...

Här kommer min playlist med lite kommentarer.
1. S&M - Sidney Samson Club remix - Uppvärmning. Bra takt och hög igenkänningsfaktor.
2. The Edge of Glory - Lady Gaga - fortsatt uppvärmning. Ska snart bytas ut.
3. Maraca - Mohombi - ny för mig. Glad och energigivande. Jag varvar sitta ner & stå i pos. 3
4. Start without you - Alexandra Burke - annorlunda "tung" låt för att cykla backe. Har haft den länge nu och borde nog byta ut den.
5. Shake senora remix - Pitbull feat. T-pain - ny för mig. Använde den som en raksträcka där deltagarna skulle sitta ner hela låten och hålla en rätt så hög kadens. Har försökt lägga in mer av detta cykelsätt då jag (och många med mig) måste bli bättre på det för att klara av "riktig" cykling ute. Go låt med massa olika takter.
6. Rain over me - Pitbull feat. Marc Anthony - medlemmarnas egna låt, de får välja om de vill sitta, stå, trampa tungt eller lätt. Bra takt till alla olika cykelsätt.
7. Where them girls at - David Guetta feat. Nicki Minjaj - energigivande låt där vi försöker att stå upp hela vägen, varvar mellan position 2 och 3.
8. Jonny Boy - Kite - uppförsbacke... vet inte var jag hittat den här låten och har inte direkt lyssnat på vad den handlar om men jag tycker den är grymt skön att köra till, man vill bara lägga på mer och mer motstånd.
9. Take over control - Afrojack feat. Eva Simons - tycker det är väldigt svårt att hitta bra låtar till raksträckor så det här blev en nödlösning, känns dock bättre och bättre för varje gång.
10. The Walking Dead - Dropkick Murphys - en oväntad låt på mina pass och här tokkör vi hela låten, som bara är 2 minuter. Stå eller sitt - det spelar ingen roll - kör bara!!
11. Kids in America - Cascada - början på låten fungerar bra som nedvarvning efter den lite längre intervallen innan och sedan kan man successivt öka tempot och ladda för passets två sista låtar. Bör bytas ut rätt så snart.
12. Sauve (kiss me) - Nayer feat. Mohombi & Pitbull - ny för detta passet. Låten var bra men jag tror att den passar lite bättre i början av passet. Får göra en liten justering där till nästa gång.
13. Party hard - Adrew WK - vi hade den låt som avslutning på ett specialpass, (finalpasset på Spin of Hope 2010 och 2011) och jag tyckte den var grymt energigivande när man var helt slut. Passar dessutom perfekt till att köra 6 omgångar med korta "tabata"intervaller (ge järnet i 20sek och vila i 10sek).
14. Fly - Rihanna & Nicki Minjaj - skön låt när man vill sänka tempot, komma ner i puls och slutligen börja stretch.

Innan passet spelade jag Vart jag mig i världen vänder - Den svenska björnstammen och det kändes som att det blev en positiv, behaglig stämning i salen. Jag hörde den första gången när jag var på Butlers i lördags och då undrade jag vad sjutton det var för låt som alla verkade känna till och kunna förutom jag.

Inga kommentarer: