fredag 23 september 2011

Veckans träning

Den här veckan, vecka 38, har bestått av rätt så mycket träning.
Det känns åtminstone så och det kan väl kanske bero på att jag lyssnat och mentalt övat på det nya combatprogrammet inför lördagens premiär.

Måndag: BodyCombat
Tisdag: Kettlebell med Gripen - styrkeintervaller med bl.a. den härliga salamandern =)
Onsdag: BodyCombat - sista gången med program 48. Övning av det nya programmet och därefter genomgång av nytt styrkaprogram. Oj, vad det känns att jag inte haft styrka sen i våras. SKa inte ha något fast pass i höst men hoppas att jag hinner vara med på pass ibland.
Torsdag: Var med lite på boxpasset som jag instruerade. Hoppade en del hopprep och det kändes i armarna - mer sånt framöver. Direkt efter passet, i väntan på simningen körde jag igenom mina 5 combatlåtar. Det kändes helt ok och passet blir nog tufft! På simträningen lades fokus på bröstsim och vi övade längd efter längd med bentag respektive armtag. Rätt så jobbigt men bra att få mata såpass mycket.
Fredag: Provade en "ny" träningskombination med vattenfall. Boxing + kettlebell och det kommer jag absolut att köra igen. En bra kombination som gjorde att deltagarna tog i mer än vanligt. Dock blev det lite mindre träning för mig som instruktör. Även efter detta pass övade jag igenom combaten och nu satt äntligen låtarna där de skulle.
Lördag: Kommer att bli fantastiskt - 3 releaser och jag tänker delta i alla 3 =)
Söndag: Planerad vilodag!!!

Inga kommentarer: