fredag 14 oktober 2011

ATM BodyCombat

I januari eller om det till och med var december bokade jag in mig på en relativt ny utbildning. Steg 2 i Bodycombat - kallad ATM - Advanced Training Module.
Det är svårt att bli utvärderad i BodyCombat eftersom vi är få på anläggningen som kör och det är en träningsform som är svår att utvärdera om man inte instruerar eller tränar den själv.
Jag har alltså sett fram emot den här utbildningen superlänge.
OCH DENNA HELGEN ÄR DET DAGS.
Fredag 9-18
Lör 8-17
Söndag 8-17
Det är långa dagar när man är aktiv och dessutom ska ta in ny information hela tiden och dessutom ska analysera och korrigera sina egna invanda mönster.

Lite nervöst är det måste jag erkänna.
Angela, en instruktörskollega, gick samma utbildning fast i BodyBalance för några helger sedan och när jag nyfiket ringde och frågade hur helgen hade varit så svarade hon att det var tufft både psykiskt och fysiskt. Spännande!

På inbjudan står det att vi kommer jobba med att:
* utveckla och förfina din teknik
* skapa en tydligare och klarare coachning
* bli medveten om att utnyttja dina styrkor och svagheter som instruktör
* förändra energin i klassen genom att utnyttja röst, kroppsspråk, musik och ordval
* hitta metoder som fördjupar kontakten med dina deltagare

Sedan kommer några punkter med deras förväntningar:
* Att du aktivt deltar på praktiska och teoretiska moment
* Att du sänker garden och tar dig an ovana saker och anammar ny information
* Att du är modig och vågar prova
* Att du lämnar utbildningen med ny kunskap och energi för att kunna fortsätta utvecklas.

Mina förväntningar:
* Feedback
* Tips
* Utveckling
* Träningsvärk =)

Nu kör vi - kiiiihhh yaaaah!





Inga kommentarer: