onsdag 12 oktober 2011

Middagsfrid

I måndags kväll knackade det på dörren och när jag öppnade stod en man där med en matkasse i handen: "Leverans från Middagsfrid".
Tackar tackar sa jag och tog emot kassen med nyfikna ögon.
Jag började med att läsa igenom veckans 3 recept á 4 pers och tyckte menyn verkade bra. Ett trevligt litet veckobrev med små tips och hälsningar kändes omtänksamt och trevligt även fast alla medlemmar får det i sin kasse.
Därefter packade jag upp mina varor och kunde glädjas åt att det inte var några frysta varor och mestadels ekologiska produkter. Sånt gillar vi!
Först ut av de 3 recepten blev en vegetarisk lasagne med mozzarella och självklart fick jag bjuda hem Victor på detta. Känns som att det är han som stått för den mesta maten sedan vi träffades. Hmmm... säger man inte att vägen till mannens hjärta går via magen??
I vårt fall är det nog tvärtom, hihihi. Den första maträtten var i varje fall toppengod och jag kände mig stolt när jag dukade fram lasagnen och tillhörande sallad med någon form av "vinigrette" på. Dessutom smakade det väldigt bra. Nybörjartur eller tradition? Det får vi se!

Andra måltiden blir "Citron- och parmesan fisk med råris och varm säsongsbetonad sallad". Tredje måltiden som förmodligen kommer att ätas på lördag eller söndag är "Fläskfile med pumpapure" - spännande, spännande!

Är det någon av er läsare som använder någon typ av matkasse? Vilken? Vad tycker ni?

Inga kommentarer: