lördag 8 oktober 2011

Helgmys

Den här helgen har det verkligen förenats nytta med nöje...
Jag & Victor åkte i fredag eftermiddag ut till hans stuga på kusten. Jag behövde lugn och ro för att kunna fokusera fullt ut på mitt skrivande/läsande/funderande/muttrande med uppsatsen och han behövde arbeta med stugans fönster.
Jag har aldrig varit i detta området tidigare och jag är positivt överraskad. Så vackert, harmoniskt, lugnt och idylliskt.
När vi kom fram runt 18-snåret lämnade vi bara väskorna i stugan, tog på oss lite mer kläder och gick på en promenad. Det var ändå fredag kväll och vi bestämde oss för att avvakta med all nytta till lördag och söndag och istället bara njuta av livet.
Kameran var såklart med och jag provade mitt nya objektiv (som tyvärr inte är med så ofta). Det är bäst lämpat för porträtt så det blev mycket klickande... främst closeup på Victor.
Naturen var helt ljuvlig och jag försökte mig på lite naturfotografering men jag har en del att jobba på där. Jag måste lära mig att se de vackra motiven, vinklarna och perspektiven.
Det var rätt så kyligt i vinden och när jag började huttra såg jag passande nog ett gäng fåglar som drog sig mot varmare breddgrader - får jag följa med??!!
Victor fick också leka fotograf och vi imponerades faktiskt av objektivets förmåga att ta bilder i mörkret utan att kasta en kritvit bländande blixt över hela fotot. Lite svårare på långt håll, objektivet jobbade och jobbade och verkade nästintill frustrerat över att inte hitta något nära föremål att lägga fokus på. Tycker ändå att vyn är värd att visa!
Efter vår promenad åkte myskläderna på och chipsen fram på bordet. Elden tändes i brasan och vi kröp ihop i soffan och var aktiva tittare och bedömare av Idol 2011. Fantastiskt vad mycket åsikter man kan ha trots att man själv är tondöv och inte kan sjunga för 5 öre.
Hur mysigt kan det egentligen bli på en fredagkväll?
Dessa bilder är alltså från fredagen och jag vill bara passa på att informera att lördagen bestod av råplugg (arbete för Victor) mellan 12-18 och sedan upprepades promenad och mysproceduren.... Kanske någon liten paus för min del... facebook, bloggar och combatkläder pockadel ite på min uppmärksamhet emellanåt men jag är helt klart nöjd med den här helgen. På alla nivåer! Nu är frågan bara när den helt ledig fre-sön dyker upp igen... ser illa ut när jag kollar i kalendern.

Hur har er helg varit?

Inga kommentarer: