lördag 8 oktober 2011

Simning

Igår hade år 8 ingen idrottslektion för de hade hemstudiedag.
Jag, Niclas och Fredrik utnyttjade denna lediga timme till att träna lite simteknik.
Fredrik arbetar som simtränare i Vargön och vi tog tacksamt emot lite coaching.

Jag tog med kameran och blev äntligen filmad i bassängen.
Jag har länge velat se hur det ser ut eftersom man inte har den blekaste aning själv om vad man gör. Ibland känns det jättebra och ibland undrar man om man gör något rätt.

På filmen ser vi 25 m frisim/crawl och jag är rätt nöjd med hur det ser ut med tanke på hur kort tid jag har tränat simning. Jag glömmer dock att det är crawl jag ska göra så första ben- och armtaget blir bröstsim... och sen kommer den förbaskade klätterväggen i vägen för filmningen. Lite hinner man se i varje fall! Fick lite kommentarer på mina bensparkar och ska försöka att inte "cykla" så mycket med benen.
Tack Fredrik för en givande timme. Det var dessutom en skön start på dagen så detta kanske är något man borde göra på fredag morgon? Köpa mig några paddlar och dolmar först bara =)

Inga kommentarer: