torsdag 6 oktober 2011

Långkalsonger

I takt med att dagarna blir allt kortare så sjunker också dagstemperaturen och det är ätt så ruggigt ute för tillfället. I sann idrottsläraranda så finns det såklart "inget dåligt väder - bara dåliga kläder". Det stämmer faktiskt. Klär man sig rätt och varken fryser eller blir blöt så är det skönt att vara ute i friska luften.
Förra året, eller om det var förrförra köpte jag ett par långkalsonger/leggings från Nike och jag trivs hur bra som helst i dem. Grymt sköna, håller värmen och är supersnygga. Det är nästan så att jag skulle vilja använda dem som leggings med en enfärgad kofta till. I slutet av byxbenen är det en ribbad mudd på lite drygt 1 dm. Nice!
Någon enstaka gång ibland (eller typ varje dag) surfar jag in på www.nikestore.com eller www.sportamore.se för att kika på härliga tränings- och funktionskläder. På sportamore hittade jag ett väldigt fint, annorlunda underställ. Kul med lite mönster och färger istället för de klassiska helsvarta från CRAFT (som i och för sig fyller sin funktion till 100%).
Detta underställ från Nike 6.0 finns även i en röd variant och byxorna är i samma mönster. Delarna säljs separat och priset för tröjan (Hoshe Cowl Neck Top) är 599kr och byxorna (Chia pant) är 499kr.

Jag är också väldigt nyfiken på ett, för mig, nytt märke: Kari Traa. Om jag förstått det rätt så är det norskt märke och designern är den norska freestyleåkerskan, Kari Traa, som bland annat tog OS-guld i puckelpist i Salt Lake City. Kläderna är designade för att passa kvinnliga former men också klara av kraven som ställs när man har en aktiv, äventyrlig livsstil. De verkar riktigt mysiga tycker jag. Håll tummarna för att jag får vara med som testperson av ett underställ, anmälde mig i en utlottning häromdagen och självklart vill jag blogga om dessa produkter.

Inga kommentarer: