tisdag 17 januari 2012

Scott Contessa Speedster 25

Jiiiiihooooo!
Jag har köpt mig en racercykel!!!

I söndags firade jag & Victor hela 6 månader (det ni, hihihi) och innan vi gick ut och åt en underbar middag på Butlers tog vi en sväng ut till Överby Köpcentrum och cykelaffären Sportson. Vi har varit där och kikat/tjötat några gånger eftersom jag letat efter en racercykel till Vätternrundan. Jag har sett några som jag tyckt om men jag har tvekat på grund av pris, märke, färg eller beslutsångest. Efter nyår fick butiken in en del nya modeller som jag tidigare bara sett i kataloger, så jag var lite extra nyfiken när vi tog bilen ut i söndags. Det fanns ett flertal fina och bra cyklar så vi tillbringade en rätt bra stund därinne. Jag var helt uppe i min diskussion och märkte inte att Victor också babblade med en säljare och helt plötsligt så frågar en av dem ungefär så här: Vilka cyklar är det ni bestämt er för? Slå till idag så får ni bra rabatt!
Jag såg ut som ett levande frågetecken? Vi bestämt oss för? Har Victor också tittat?
Jag visste att han var lite småsugen på en ny, han har en hybrid sedan tidigare, men jag trodde aldrig att han skulle slå till nu liksom, i Januari, hahaha!

En bra deal kan man ju aldrig motstå och nu står den här tjusiga cykeln i min hall... precis, jag vågar inte ha den i något förråd någonstans.
Tur att den väger så lite så den är lätt att flytta på när jag städer, den står nämligen i vägen precis överallt, tror inte att 2:or är gjorda för cykelinnehav :)
För övrigt är jag helt oinsatt i cyklar men det känns som att den här kommer passa mina mål och ambitioner väldigt bra, i varje fall utifrån vad säljaren sa.
Sökte lite på nätet och hittade följande information på www.lannasport.se

Scott Contessa Speedster 25 är en cykel för seriösa damer. Cykeln är gjord med samma omsorg och kvalitetstänk som herrcyklarna, men i storlekar anpassade till tjejers anatomi.

Contessa Speedster 25 är en tjejversion av Speedster-cykeln vilket innebär att det är en landsvägscykel med fokus på prestanda och låg vikt.

Vätternrundan är förmodligen ditt närmsta mål, men du cyklar ofta och när du cyklar är det längre turer som gäller.

Cykeln har en komfortinriktad sittställning som avlastar axlar, rygg & nacke. Dessutom har ramen SDS-dämpningssystem som tar bort oänskade vägvibrationer i ramen.


27 Shimano Tiagra-växlar
Aluminium-ram
Scott Comp SCBR-bromsar
Speedster Carbon/Alloy-framgaffel
Vikt: 9,2 kg

Nu får de ta bort allt grus på vägarna - vi vill ut och cykla!

1 kommentar:

Catarina sa...

Gulligt! Jag har haft en Scott Contessa MTB. Den var hur söt som helst och perfekt instegsmodell! Cykla hårt!