fredag 24 februari 2012

Magiska vantar

Min förkylning vill inte släppa!!!
MEN, jag tänker inte älta det här. Jag har tyckt tillräckligt synd om mig själv hela dagen.
Har faktiskt fått en hel del frisk luft idag, då vi i förmiddags hämtade våra nummerlappar vid starten och sedan tog en promenad hemåt...
Jag fick användning för de vantar jag köpte på InterSport samma dag som vi åkte till Sälen och de fungerar verkligen. De ser ut som helt vanliga magic gloves som man hade när man var liten, med skillnaden att tre fingrar på varje vante har en annan färg och antagligen ett annat material. Varför? Jo, för att de ska fungera på touchscreens som iPhone, iPod och iPad :)
Endast 50kr så jag hade inte så höga förväntningar, men de var perfekta!
På väg hem från nummerlappsutdelningen gick förbi en reklamplats för Lambi och förutom att ta emot toapapper och våtservetter passade jag på att göra ett besök i den fräschaste baja-majan någonsin. Den hade värmfläkt, frottéhandduk, levande ljus, rinnande vatten, exklusiv tvål och en lite grön växt inuti. Ett trevligt initiativ som fler borde ta efter!!
Tack Lambi - har ni sådana längs Vasaloppet undrar jag?

Inga kommentarer: