torsdag 23 februari 2012

S, S, S, S, S

Sälen: Jopp, efter en jobbig bilresa när min kropp brottades med bakterier är vi framme i Sälen och har installerat oss i en gigantisk stuga.
Sol: Solen skiner som aldrig förr utanför fönstret och det är perfekta 3 minus.
Skidor: Fredrik är ute och får fler mil i benen på längdskidor och Victor skickade precis en bild från fjället där han swosshar ner på slalomskidor.
Slem: Jag ligger i sängen, sover, läser Elvis, surfar och hostar fruktansvärt grönt slem. Ursäkta detaljerna men jag tycker så ofantligt synd om mig själv då jag har kräkfobi och det känns ungefär på samma sätt. Victor och Fredrik tröstar mig med att det är på väg ur kroppen och att det betyder att jag kommer att bli bra.
Jag hoppas att de har rätt. Jag VILL verkligen åka Vasaloppet på söndag. Jag vet att jag inte har åkt tillräckligt för att få en bra tid men vi har pratat, ältat, diskuterat och funderat på det här förbaskade loppet sen i augusti och då vill jag inte behöva vänta ännu ett år!! Grrrrr.

Startnummer: Jag har startnummer 3060 och Fredrik har startnummer 3065. Man kan följa oss på 3 olika sätt... beroende på hur noga och intresserad man är.
1. Kolla på Vasaloppet.se under loppet. Tror de uppdaterar några gånger under dagen. Annars syns i varje fall sluttiden där.
2. Ladda ner Vasaloppsappen och skriv in den person du vill följa. Kostnad 7 kr
3. Följ din/dina åkare via smstjänst. Vid varje "depå" får du ett sms om aktuell position, ungefärlig tid till nästa depå samt en cirkatid för målgång. Skriv VASA ÖS 3060 (om ni väljer att följa mig) och skicka sedan detta sms till 72777. Pris 30 kr.

Inga kommentarer: