lördag 10 mars 2012

BodyCombat-kvartal

Idag var det kvartalsutbildning i Göteborg på Sportlife Lindholmen. På programmet stod BodyCombat 51. Jag körde programmet när jag var på The Nike Blast i februari och hade för mig att jag tyckte att det var ett bra upplägg. Det tycker jag nu också, trots att jag brukar vara lite skeptisk innan jag fått lyssna in mig på musiken och provat rörelserna. Det är inte så många komplicerade kombinationer denna gång och det känns som att det finns bra partier för att prata och påminna om korrekta tekniker. En låt med sidekicks och en låt med plyo push (knuff framåt med båda armar) kan bli svåra för både oss instruktörer och medlemmar... det går rätt så fort och de tappas lätt tekniken! Öva, öva, öva!
Kvartalen hölls idag av en instruktör som jag inte stött på tidigare. Jag missade när han presenterade sig men han var dansk och jag tror att han hette Leon. Han var duktig, lättsam och bjöd på sig själv - han coachade dessutom oss deltagare på ett mycket bra sätt under passet och jag blev inspirerad till att utveckla min "personliga coaching" - den som inte är riktad till gruppen utan den enskilda individen.
Mina träningsskor var kvar på Älvhögsborg och Fridaskolan så jag fick packa ner paret som vi fick på The Nike Blast. Jag trivs så bra med dem jag har så det har liksom inte blivit av att jag bytt ut dem mot nya. Nu blev det alltså invigning och jag är nöjd. De är lätta och väldigt mjuka! De ser väldigt små ut och är faktiskt i en storlek mindre än vad jag brukar ha på Nike-skor... skumt. Kan det bero på att de är så himla mjuka och formbara? De heter Nike Free TR Fit 2 och på www.store.nike.com så jag att de fått väldigt bra betyg och att de kostar 1100kr.
Ibland kan man få ont eller bli väldigt varm om fötterna första gången man använder ett par nya skor men det upplevde jag inte idag. Tvärtom, de kändes liksom redan ingångna. Skönt!

Nu ska jag fila lite på min uppsats och i bakgrunden får jag ha på Melodifestivalen 2012. Har inte sett en enda deltävling så det ska bli spännande med tanke på att det stått så mycket i tidningarna om både artister och låtar.

PS: Det kändes nästan helt ok att träna idag. Batteriet är inte fullt ännu men jag närmar mig. Snart ska jag väl orka köra på som vanligt hoppas jag :)

Inga kommentarer: