onsdag 1 augusti 2012

NTC Get Strong 2

07.45 i måndags träffades jag och Jojjo på gymmet för att prova ännu ett program från NTC Get Strong. Den här gången tog vi ett program på 45 minuter som hette "Worth the weight".Programmet innehöll fler övningar än sist och det främsta redskapet var hantlar i olika vikter. Intervaller var längre men det var också uppvärmningen, stretchen och vilan. Summan av kardemumman så tyckte jag bättre om det första programmet. Mest för att jag blev svettigare då =)
Sumo squat with lateral raise - jag råkade tolka övningen som att man skulle hoppa, men så var det visst inte... =)
Uppvärmningen innehöll slide & glide, light jog & high knee. 
Sedan fick vi vila i 2 minuter innan övningarna drog igång: 
30 sec squat arm curls
1 min deadlift
30 sek squat jumps
1 min plank row to burpee
30 sec flutter kicks 
1 min wall sits
1 min medicine ball triceps pushup (vi gjorde utan medicinboll)
30 sec mountain climbers 
2 min recover 
1 varv till 

1 min walk out pushup to swivel
30 sec shoulder press
1 min sumo squat with lateral press
30 sec split jumps
1 min lying chest press
1 min plank row to roatation
1 min crazy ivans 
2 min recover 
1 varv till och därefter stretch 
Plank row to rotation - men vi körde en sida i taget då det känns ostabilt att stötta sig på hanteln med nedre handen... 
Det är väldigt mycket namn och termer att hålla koll på men det fina med denna app är att alla övningar beskrivs med text och bilder. Dessutom kan man även klicka på en liten filmkamera och då får man se ett litet filmklipp när starka (väldigt smala) tjejer (i senaste Nikekläderna) genomför övningarna.
Väldigt pedagogiskt!

Inga kommentarer: