fredag 10 augusti 2012

Semester i Chania

En veckas total semester. 

Gått en promenad på cirka 4 minuter mellan hotellet och stranden och ibland promenader på cirka 10 minuter för att inta god mat på någon närliggande restaurang. Alldeles lagom när temperaturen har snittat på 38 grader, både dag och natt inkluderat. I och för sig har jag simmat några arm- och bentag i samband med svalkande bad. Jag har även bläddrat väldigt mycket då jag plöjt igenom 4 romaner =) 
Så här såg det ut 2 minuter från mitt hotell =)
Nu känns kroppen utvilad och det ska bli riktigt gött att dra igång med träningen igen. Och jobb! På måndag är mitt sommarlov slut och då blir det heltid på Fridaskolan med undervisning i både idrott och svenska, spännande! Det var ett tag sedan jag hade svenska så jag ska ägna helgen åt att sätta mig in i ämnet på nytt - först ut blir grammatik och det borde väl gå att göra roligt? Eller?
Vårt efternamn är inte direkt ovanligt i Grekland! 

Inga kommentarer: