måndag 27 augusti 2012

Svart

Hmm! Jag har precis insett att jag i flera år jobbat i träningskläder av olika slag. Är det inte kläder från Arena Älvhögsborg så är det funktionskläder, överdragskläder, collageoverall, shorts, löparbyxor, linnen eller t-shirts. Inte så konstigt att det väller ut kläder ur dessa lådor. 

I samband med denna insikt så märkte jag också att jag saknar "vanliga" kläder, kläder som inte är anpassade för träning eller partaj. Inte så bra då jag vill kunna klä mig lite normalt de dagar jag jobbar på skolan men inte har idrott. Slog mig därför ner med HM-katalogen igår kväll. 
Vad hände då? 

Jo, jag klickade typ bara hem svarta kläder! Förstår inte riktigt vad det kom sig men antar att jag tänkte praktiskt och att det passar det mesta. Allt är ju färgglatt i min garderob numera så det kanske behövs en mer naturell bas för att den här hösten skall fungera. 
Oväntat var det i varje fall och vi får se om jag trivs när det dimper ner i lådan. 


Inga kommentarer: