måndag 24 september 2012

Aspiration Map

Så här blev min aspiration map
Arena Älvhögsborg har köpt in en tjänst från Techno Gym. Tjänsten heter Club 2.0 och går ut på att medlemmar fyller i något som kallas för en aspiration map. Man svarar på olika frågor om träning och livsstil och när man svarat färdigt får man en tabell som visar vad som inspirerar (eller vad som kan inspirera) till träning. Anläggningen får på detta vis en uppfattning av vad de har för typ av medlemmar och kan anpassa utbud, inredning och material för att tillgodose deras faktiska behov. 

Jag blev lite förvånad över mitt resultat då jag trodde att move och fun skulle komma högre upp. I och för sig så har min träning förändrats en del det sista då det blivit mer crossfit och kettlebell, träningsformer som är powerful och även kan inriktas mot sport. Att balance kom så långt ner förvånar mig inte det minsta - det är min svaghet och jag försöker gång på gång ta tag i detta.
Får se när nästa ryck blir =) 

Gå in på www.arenaalvhogsborg.se du också och se hur din stapel ser ut. 

Inga kommentarer: