onsdag 26 september 2012

Crossfit =)

I min nya fotoapp kan man göra collage =)
Med risk för att bli tjatig så kommer här ännu ett inlägg om crossfit och jag vet att det inte är det sista.
Introduktionskursen är slut och de ordinarie träningarna har nu dragit igång. 
Det finns två pass att välja mellan på mån, tis, ons, tors och fred. Bra utbud men det gör mig frustrerad. Jag kan inte gå varje dag och blir så avundsjuk när de andra får göra roliga WOD's
På onsdagar och fredagar är passen under lunchen så då kan jag aldrig gå och på torsdagar ligger passet i direkt anslutning till träning med TKSK så då kanske jag kan delta. 

Den här veckan fick det alltså bli måndag (direkt efter combat) och tisdag. Det var ingen jättehit. 
Kroppen var trött på tisdagen och jag fick snabbt mjölksyra. 
Det kan ha berott på övningarna men jag tror att den största anledningen är ovana vid den här typen av träning och för kort återhämtning. 

I måndags gjorde vi:
3 kullerbyttor
5 wall climbs
7 toes 2 bar
9 boxjump 60 cm
x7 

I tisdags gjorde vi: 
5 thrusters
7 hang power clean 
10 sumo deadlift high pull 
x AMRAP 20 minuter

I måndags blev jag irriterad på mig själv för att jag inte fixar hängande övningar utan bara hänger där som tvätt på tork. Toes 2 bar var alltså ingenting för mig och det blev väl knappt knees 2 elbow. Grrr. 
Resten gick rätt ok och jag tror min tid blev något runt 17 minuter. Ska kolla upp det och uppdatera. 
Teknikträning i måndags var frivändning och jag är lite stel i bröstmuskulaturen och får inte fram armarna såpass mycket att stången kan vila på framsidan av axeln. Det blev dock bättre under passet. 

Igår (tisdag) jobbade vi mycket med marklyft och jag lyckades utan problem göra tre i rad med 70 kg. 
Dagens WOD (se ovan) lät fantastiskt rolig då jag tycker om att köra med vikter. Jag var dock inte medveten om att min kropp var trött och efter 5 minuter hade jag grym mjölksyra i mina underarmar. De var stummare än vad de är efter en kettlebelltävling! Galet! 
Fick skaka loss mellan varje övning och jag slutade på 12 varv. Då var flåset ok men armarna slut. 
Ett kvitto på dålig teknik också eftersom det är mycket ben och rygg som ska jobba i dessa övningar. 
Rekommenderad vikt för tjejer var 30kg men jag höll mig på 25kg och det var ett klokt beslut. Victor briljerade denna gång och matade på med killarnas rekommenderade vikt 40 kg. 

Trots att jag blev besviken på mig själv efter både måndagens och tisdagens träning längtar jag redan till nästa vecka. På lördag är det Lidingöloppet så jag får avstå träningen på torsdag och hoppas att kroppen är fräsch på måndag. Då jäklar!!! 


Inga kommentarer: