söndag 9 september 2012

On Ramp - crossfitkurs

Den 3 september startade ON RAMPArena Älvhögsborg. En introduktionskurs på 3 veckor som rekommenderas innan träning med CROSSFIT drar igång. Detta för att säkerheten och kvalitén i träningen ska bli ännu bättre. Crossfit är högintensivt och eftersom man jagar repetitioner eller tider på varje pass är det viktigt att ha en god teknik från grunden. Det är väldigt lätt att tappa kontrollen ändå, när man får bråttom eller börjar bli trött. Jag har nu deltagit i två tillfällen av sex och jag är supernöjd!!

Jag trodde jag kunde både knäböj och pressar men man kan alltid finslipa tekniken och det är stor skillnad att arbeta med skivstång istället för kettlebell. Träningsvärken ska vi inte tala om. Vad hände där liksom?! Knöböj utan vikt och jag har mer värk än någonsin =)

Gruppens storlek, 10 deltagare, är perfekt. Vi hinner få personlig coaching men ändå peppas man av att se de andra ta i och ligga före eller komma ikapp. Då orkar i varje fall jag det där lilla extra!
Min käre kollega Daniel är dessutom grymt duktig. En inspirerande instruktör som är oerhört kunnig, pedagogisk och lugn. Inte alls så där hysterisk och tjoig som jag kan bli, hihihi.

Imorgon är det dags igen och jag har för mig att Daniel nämnde marklyft som dagens övning, jag längtar!!!!

Inga kommentarer: