måndag 19 november 2012

100 mil

En stor dag för mig och min humla! 100 mil tillsammans! 
Det kan låta som att vi gjort några trevliga rundor tillsammans men faktum är att vi bara åkt mellan Fridaskolan, Älvhögsborg, tågstationen och mitt hem. Inte så bara men rätt fascinerande!
Den sena hösten är relativt varm men det biter bra i kinderna när det blåser och regnar eller bara är kallt. Antagligen för att jag kör så jäkla fort!! Eller hur?!
Man får klä sig efter väder helt enkelt och om jag bara sätter igång med påklädningen några minuter tidigare så hinner jag få på mig alla lager som behövs. För tillfället tre till antalet.
Hann fota mätaren vid ett rödljus när jag såg att vi passerat den magiska gränsen! 
Riktigt lång dag i Göteborg men jag vägrade ge vika för min trötthet och åkte direkt till Älvhögsborg för att träna Crossfit. Som jag nämnt här i bloggen tidigare så får jag mer energi av träning än vad jag tror att jag gör av med.  Dessutom hade jag redan bytt bort mitt combatpass p.g.a. sen hemkomst och kunde således fokusera på ett pass. Tekniken idag var power clean men jag avstod den. Vill inte riskera handleden inför lördagens kettlebelltävling. Istället gjorde jag deadlift (marklyft). Vi vandrade oss uppåt till tyngre vikter genom set om tre reps. Jag fixade 3 reps med 90 kg. Helt klart nöjd!

Sedan fortsatte vi med en WOD. Denna gång helt i min smak. 5 övningar - tre varv. Precis som jag vill ha det då 1 minut går snabbt & redan vid andra varvet kan jag börja räkna ned. Man räknade ihop antalet reps i varje övning och meddela resultatet under vilan emellan varven. I rodd fick man 1 reps för varje förbränd kalori som roddmaskinens räknare angav. Vi började på olika stationer och det kan hända att våra resultat påverkades av ordningen eftersom vilan kom inför olika övningar. Jag följde ordningen nedan och tyckte den var bra men insåg att jag var slö i wallball efter mina deadlifts.

1 min power clean - jag gjorde deadlift, 60 kg. 
1 min wallball 6 kg 
1 min pushups med släpp
1 min american kb-swing 16kg 
1 min rodd
1 min vila

Mitt resultat blev 95-93-95! Idag var det helt klart wallball-övningen som var jobbigast. Jag orkade aldrig hela minuten och kom på mig själv med att så och flåsa över bollen. Come on!!! Kämpa lite! 
Jag ångrar inte att jag tränade. Nu är jag på G igen och har precis varit nere i källaren och slängt i en maskin, vikt de tvättade kläderna, packat upp väskan, fått ringt tre viktiga samtal och nu är det dags för plugg, intersektionella perspektiv på etniska relationer. Jag får nog ha lite sällskap av en kopp te. 
Idag ska jag prova smaken sweet chili! Låter starkt? 
Köpte en paket med olika te-smaker för ett tag sedan - idag ska jag prova sweet chili =)

Inga kommentarer: