lördag 17 november 2012

Lite nytt

Inledde denna lördag med ett Combatpass.
Endast 10 deltagare men bra drag ändå och det var skönt att få träningen gjord relativt tidigt. Efter passet åkte jag ut till Överby för att köpa present till min storasyster som blivit 37 år och min "lilla" systerdotter" som blir 6 år imorgon. Passade på att kika in på BodyShop. Jag har ALLTID tyckt om den butiken och tycker de har "mysiga" produkter. Så här inför jul har de alltid lite nyheter och en mängd fina presentförpackningar. Jag hittade bland annat en kombination med tvål och handkräm i tre nya dofter, cranberry joy - ginger sparkle - vanilla bliss.  Eftersom jag har torra nagelband och en del valkar i mina kettlebellhänder tyckte jag att jag (vi) var värda ett litet kit till badrummet. När jag & Victor var i Köpenhamn luktade vi lite på dessa och Victor tyckte att ginger luktade thaimat (?) så den vågade jag inte köpa. Cranberry hade jag för två jular sedan så det fick helt enkelt bli vanilla bliss - nu luktar vi som glassen Magnum här hemma =)
Vanilla Bliss i en lite "julig" behållare =)
Dagen har sedan fortsatt med sådana där saker som inte hinns med under veckan; tvätta, slänga skräp och bära upp kläder, skor och väskor till vinden. Lite plock i hemmet är alltid avkopplande tycker jag!
Medan Victor fortsatte med isolering av taket i vårt uterum så pluggade jag i form av att se en film som heter "A class divided". Engelska är inte min starka sida så jag var lite orolig för hur det här skulle gå. Skulle jag förstå någonting? 
Det gjorde jag och satt fullt fokuserad i alla de fem avsnitt som filmen bestod utav. Jag fascinerades av ämnet, experimentet och den deltagande lärarens pedagogik. Kort sagt handlar den om hur vi människor kan manipuleras och diskriminera varandra utifrån olikheter. Tragiskt och tankeväckande!

Mitt i pluggandet knackade det på dörren och där stod en lite pojke som jag tror bor här i området. Han hade med sig en stor kasse med varor. - Hej, här är dina saker från Panda. 
Just det, ja! När vi flyttade in handlade jag massa saker från WWF och nu hade de alltså kommit. Det var nästan som lite julafton när jag öppnade kassen och plockade upp det jag beställt. Spännande =)

Någon liten julklapp, Tomtens goda kolor och kassar till återvinning/källsortering. Perfekt!
Här ska sorteras! 

En liten paus framför tv'n och Så mycket bättre, lördagens bästa tv-program. Magnus Uggla var en av mina idoler när jag var liten och det var kul att få en annan bild av honom presenterad. Enligt mig gjorde Darin och Miss Li de bästa tolkningarna och vad Sylvia gör i programmet förstår jag verkligen inte. Hon är ju så kass att man helst vill lämna tv-rummet. Suck!
Nu ska jag vara lite flitig igen. En elev har körtelfeber och kan inte delta på idrotten på ett bra tag. En bra utformad teoriuppgift kan få eleven att uppnå de teoretiska kunskapskrav som nu finns i kursplanen.
Hoppas jag får ihop något givande!


Inga kommentarer: