torsdag 15 november 2012

Long cycle

Första omgången med Long cycle 10 min
På dagens träning med TKSK bestämde jag mig för att banne mig vara med jag också. Det är superkul att coacha men det är inte så smart ur min egen träningssynpunkt. Som jag sagt flera gånger innan så närmar sig SM och jag behöver få klotvana, tempo och lite bättre teknik.
Anna coachade Fahreta och det var ett högt, jämnt och fint tempo hela vägen. 
Vi var 10 st på träningen så vi delade upp oss i par som coachade varandra. Peppade, räknade och poängterade det vi kan gällande teknik. Det var kanske inte så lätt för nybörjarna men de fick coacha andra oms inte ska tävla. Man lär sig mycket av att titta på andra. När man ser vad andra gör för småfel får man upp ögonen för om man kanske gör dem själv också.
Elin har fått grepp om tekniken och utvecklas nu snabbt

Mitt huvudsakliga mål är att få HÖJA resultatet på höger sida. Jag får alltid bryta efter tre eller max fyra minuter. Idag bestämde jag mig för att 50 reps skulle klaras av. Detta för att bli jämn och göra lika många på varje sida. På vår kvaltävling klarade jag 102 reps på cirka 9 minuter, lite drygt. Därför var målet detsamma idag men med annan fördelning. Jag körde på i 13-14 tempo och tyckte det kändes bra. Satte mina 50 reps och insåg att jag bara hade 52 kvar... Det gick finfint och jag slutade på 102 reps för att se vad tiden blev - 7 min 45 sekunder!! Joppppi! Då har jag ju gått om tid kvar. Jag hade säkert fixat minst 1 minut till med detta tempo. Det kommer bli en tuff tävling och jag behöver fler träningar som denna. Idag var det dessutom något magiskt i hallen. Alla presterade sjukt bra. Fahreta drog iväg och piskade in 131 reps med 16 kg och Mika klarade Long cycle 10 minuter med 2 x 16 kg för första gången! På sådana här träningar får man rysningar som coach! Så roligt, så roligt!
De två sista minuterna var en ny utmaning för Mika! 

Inga kommentarer: