måndag 21 januari 2013

Examination

I fredags var det äntligen dags för examination i delkurs 2 i Gruppdynamik och konflikthantering. En kurs på 15 hp som jag läst samtidigt som jag arbetat heltid. Inser först nu hur tufft det faktiskt varit! Vet till exempel inte när jag gick och lade mig innan 01 senast!!

Min arbetsgrupp träffades tidigt på fredag morgon och cirka 10 minuter innan det var dags för redovisning tittade vi igenom diskussionen, tog beslut om titel och checkade vår keynote. Timing! Vår redovisning gick bra, alla lät säkra och vi knöt an bra till varandra. Vi kunde svara på övriga studenters frågor och fick ingen kritik av vår examinator. Puh!
Vi satt sedan kvar några timmar och fullföljde uppgiften genom att sammanställa vår gemensamma loggbok som skulle bifogas i arbetet. Det var nästan det svåraste. Att redogöra för processen, problem och våra enskilda prestationer. Vi blev i varje fall klara i tid och det är huvudsaken.
Nu får vi vänta och se om vi blir godkända eller ej. 8 februari är datumet för bedömning. Spännande!
Ännu mer spännande är det att få veta om detta innebär att jag nu är färdig lärare?? Har jag alla mina poäng eller kommer det visa sig att jag saknar någon mer kurs? Håll tummarna för mig!
Vårt spännande projektarbete
I helgen har jag lagt mig tidigare än vad jag gjort på veckorna och jag har dessutom unnat mig sovmorgon, vila (lite jobb) och umgänge med mina syskonbarn. Alldeles för länge sedan men sådant ska det blir mer av framöver! Nu är det dags att bli lite social igen, och utvilad!
Mina sötnötter! 


Inga kommentarer: