onsdag 16 januari 2013

Outside the box

För tillfället befinner jag mig väldigt mycket outside the box. 
1. Jag är borta från jobbet, i och för sig för att studera men ändå. Det känns konstigt! 

2. Jag sover väldigt, väldigt lite! 

3. Idag hade jag på mig mönstrade byxor (leggings). Blev lika förvånad varje gång jag såg mina ben! 
Nyinköpta leggings
4. Två måndagar i rad har jag avstått Crossfit för att jag varit helt slut efter Combat-passet + haft sjukt mycket som väntar hemma och då har det känts bra att komma hem två timmar tidigare... Skärpning! 

5.Fahreta är med i någon typ av yogautmaning där man varje vecka får två poser från acroyoga som man ska genomföra ihop med någon annan. Utmaningen startade förra veckan och Fahreta bad om min hjälp. Jag måste ju alltid säga ja så självklart ställde jag upp. Trots att yoga är en av mina största svagheter and no-can-do. Vi ska göra så gott vi kan och visar det sig att det inte funkar så drar vi oss ur. 5 veckor - 10 poser och den som vinner får en biljett till Yoga Games om jag förstått rätt. 
Här kommer bilderna från första veckans utmaning - behöver jag säga att vi skrattade en hel del! 
Bild ett var inga problem, bild 2 var obehaglig, bild 3 ser ungefär ut så som det är tänkt och bild 4 är en något förenklad variant. Egentligen ska hennes huvud ut genom mina ben men det var helt omöjligt... 


Den här utmaningen var egentligen den första och den var helt klart svårare än vad vi trodde. Vi började på helt fel sätt och kom i obalans precis hela tiden. Till slut kom Anna, som fotade, på att vi borde hänga i armarna först och sedan göra de olika övningarna. Vips, så gick det bättre! Den sista bilden är tagen en halvsekund innan vi tappar greppet - hur svårt ska det vara egentligen??
På torsdag är det dags igen... lite blandade känslor. Det var väldigt roligt men hur svårt kommer det bli om redan de två första var en utmaning för oss!

Halva veckan är avklarad, på fredag är det redovisning av projektarbetet. Som förhoppningsvis är det sista jag gör. Sedan ska det bli ordning och reda på den här bruden igen. Bra rutiner och inte för många måsten per dag. Min egen träning ska få komma i fokus + lite kvalitetstid med Victor, I HUSET!

Inga kommentarer: