söndag 24 mars 2013

BodyCombat 55


I lördags rev vi av den nya koreografin i BodyCombat och trots att det bara var 17 deltagare i salen så var det ett bra drag. De senaste releaserna har jag övat alldeles för lite och kommit till passet med en oro i magen, kommer det gå vägen?  Så var det inte den här gången - jag övade en sista gång under frukosten och kände att allt satt där det skulle. Fy sjutton vad skönt! Så ska det kännas varje gång.
Jag som dessutom tyckte att det var svårare låtar denna gången än innan! 
De höga hoppen i låt 7 kräver träning - let's jump!! 
Det var ett jobbigt pass och det kommer träna flåset bra, speciellt efter första veckan när vi tar bort de små pauserna där vi visar nya tekniker m.m. Då jäklar blir det tufft!! Me like!
Victor passade på att "hålla lektion" om hur eld blir till och fungerar!
Några timmar senare var det dags för mig och Victor att få mina syskonbarn på besök och en liten sleep-over. Vi har pratat om det hur länge som helst men det har liksom aldrig blivit av. Så blev det plötsligt en liten lucka i vår kalender och då tog vi tillfället i akt. Vi hade en trevlig kväll med middag, Fångarna på fortet, svåra spel på iPaden, sagor, inspelning av film med mina gosedjur från Sunwing osv. Saga somnade som en stock med mig i gästrummet och grabbarna var uppe lite längre och somnade mitt i ett snack om en eventuell flickvän till Zacharias och om det spännande polisyrket.
Att sitta framför brasan i en fatboy med sin gosse och en egen liten skål med snacks,
 när man ser på Fångarna på fortet är väldigt mysigt... 
Jag var noga med att ställa klockan för att inte missa crossfiten på söndag morgon. Det hade jag inte behövt. Runt 07.00 pickade en pigg och glad liten tjej på mig och började sedan bygga koja mellan mina ben. Ett annorlunda uppvaknande för min del men väldigt mysigt.
Vaknade alltså av att mina ben var tältpinnar... typ! 
 En rejäl frukost tillsammans och sedan hann vi även med en omgång kurragömma innan barnen blev hämtade och vi tog dag i vår dag. Sjukt bra att gå upp så tidigt - vi hann med hur mycket som helst!!

Inga kommentarer: